Такий банер зустрічає киян неподалік станції «Святошин». У ньому — настрій мільйонів українців, які пишаються минулою і нинішньою славою одного з найзразковіших підприємств нашої країни.
І справді. Незважаючи на сьогоднішні неабиякі складнощі в українській економіці, колектив цього величезного державного підприємства інтенсивно працює над серійним випуском найновіших транспортних літаків, ремонтом і підготовкою небесних машин для Збройних Сил України.
А донедавна столичній громадськості керівництвом і конструкторами «Антонова» було представлено перший зразок найновішого транспортного лайнера АН-178, що займає в цеху чільне місце неподалік Ан-124-100 «Руслан», який проходить тут технічне обслуговування.
Готуються і вигідні контракти, що підписані і нині на стадії підписання з низкою зарубіжних країн. Про це заявив і Президент України Петро Порошенко, який на літаку Ан-148 відвідав Об’єднані Арабські Емірати, а потім після перемовин з керівництвом Туреччини повідомив, що планується широке співробітництво з турецькою стороною на основі найновіших технологій «Антонова».
За міжнародними стандартами, країни, які володіють авіабудуванням, високими технологіями та електронікою, незважаючи ні на що, входять до когорти передових.
Саме на «Антонові», а значить, і у всій Україні, всі ці три компоненти мають своє місце.
Однак не все так радісно, як хотілося б. На засіданні Громадської ради сприяння літакобудуванню і зміцненню обороноздатності України, яку очолює перший Президент України Леонід Кравчук і до складу якої входять шість Героїв України, відзначалося, що в Україні є сили, які будь-що прагнуть зашкодити діяльності державного підприємства, розповсюджують довкола нього відверту неправду. Нещодавно знятий з посади голова державної фінансової інспекції України Микола Гордієнко договорився через засоби масової інформації до того, що нібито на підприємстві встановлено факт зловживання у сфері фінансування та сплати податків. І це при тому, що сама головна фіскальна служба спростувала такі звинувачення. Підтвердили відсутність будь-яких фінансових порушень прокурорські, судові та інші фінансові й правоохоронні органи.
Кому це вигідно? Кому потрібні такі нападки на підприємство, яке щорічно вносить до держаного бюджету понад 600 мільйонів гривень, своєчасно виплачує людям зарплату, розбудовує оздоровчу інфраструктуру?
Мабуть, тим, зазначали представники Громадської ради, хто давно зазіхає на сотні гектарів землі, які належать державному підприємству і розташовані у столиці. Або ті, хто приховано працює на північного агресора, який, повністю розваливши в себе транспортне літакобудування, прагне будь що позбутися українського конкурента.
«Отож сподіваємося, — говорили промовці,— що і в оточенні Президента України, і в нашому уряді сприймуть заклик «Збережемо «Антонов», збережемо Україну!» як своє власне кредо і зроблять усе для того, щоб прославлене підприємство розкрило крила в країні, яка від-
стоює свою незалежність».