Останнім часом ми стали свідками нових нападок та інсинуацій навколо Державного підприємства «Антонов». У деяких засобах масової інформації, зокрема, на одному з телеканалів, знову стали мусуватися «факти», що підприємство на межі банкрутства, що воно буцімто має борги перед державою, про несплату податків і таке інше. Щоб об’єктивно розібратися у ситуації, відділити зерно від полови, Всеукраїнська громадська рада сприяння розвитку літакобудування і зміцненню обороноздатності України вирішила провести зустріч із журналістами багатьох видань країни.
Відкриваючи її, голова Громадської ради Леонід Кравчук наголосив:
— Ми спиратимемося тільки на факти і документи, без будь-якого фантазування і здогадок. Бо хочемо правди і тільки правди.
Першим фактом перший Президент України, якого доповнили керівники та юристи підприємства, назвав те, що навіть у нинішній нелегкий для нашої країни час державне підприємство стабільно і продуктивно працює, своєчасно сплачує податки, а це немало-небагато — 600 мільйонів гривень на рік, без жодних зволікань платить 20-тисячному колективу зарплату, яка в середньому становить 6—7 тисяч гривень на місяць, виготовляє літаки, володіє високими технологіями, які підносять Україну в число передових країн, укладає міжнародні контракти з багатьма державами, які цінують і бачать в «антоновському» колективі великі перспективи й можливості.
На сьогодні «Антонов» має 499 контрактів за різними напрямами діяльності на суму майже 6 мільярдів гривень. Тільки останнім часом освоєно 15 великих проектів, які одержали визнання у всьому світі. Це повітряні лайнери Ан-148, Ан-70, спеціалізовані медичні варіанти літаків, повітряні машини зі збільшенням місць до 89 та 99 пасажирів, модернізація Ан-32, важкого транспортного літака. Усе це, зауважте, тільки за власні кошти, без жодної копійки державних.
На підприємстві розроблена і діє спеціальна програма підтримки Збройних Сил України. У ній закладені безпілотники, модернізація літаків, виготовлення патрульних, санітарних, бойових крилатих машин. Ще 2006 року конструктори запропонували Збройним Силам України бойовий навчальний літак і навіть повітряний патруль далекого радіолокаційного спостереження, який у радіусі 500 кілометрів фіксує будь-які цілі на землі, аж до танків і гармат. Можна тільки уявити, як би він став у пригоді в нинішній час, скільки б за його допомогою було врятовано людей і збережено бойової техніки. Ці проекти не пізно реалізувати і нині, були б тільки відповідні замовлення. А їх чомусь бракує.
Як сказав Леонід Кравчук, незважаючи ні на що, «антоновці» зберегли весь науково-технічний колектив — і це найвища цінність, бо він сьогодні здатний забезпечити розробку будь-якого рівня.
Тож показово, що до Державного підприємства «Антонов» звертаються Індія, Китай, Саудівська Аравія, Туреччина, Іран і навіть Німеччина, Польща, Чехія, Нідерланди. Особливо зацікавила зарубіжних партнерів нова машина Ан-178, що відповідає всім міжнародним вимогам. Вона вже фактично готова, і днями відбудеться її викочування на випробування із заводських цехів.
Отже, про якесь банкрутство чи 300-мільйонну заборгованість перед державою навіть не йдеться.
Під час зустрічі з журналістами керівники «Антонова» показали присутнім цілий пакет документів, які підготовлені і підписані найвищими фінансовими контролерами. Той-таки нещодавно звільнений із займаної посади горезвісний Гордієнко, який на всі боки дзвонить про фінансові порушення на «Антонові», після чергової перевірки у листопаді минулого року підписав акти, де чорним по білому стверджується, що ніяких фінансових порушень на підприємстві не зафіксовано. Такі висновки підтвердила і податкова служба України.
Абсолютною нісенітницею є закиди деяких державних очільників про те, що нібито у зв’язку з фінансовими порушеннями генеральному конструктору Дмитру Ківі (на знімку) пред’явлено звинувачення. Ну немає, ніде немає хоча б якогось документа, де йшлося б про звинувачення цієї людини.
Звідки ж тоді вся оця колотнеча навколо «Антонова»? Хто її збурює і з якою метою це робиться?
— Це є абсолютно російська провокація, — кажуть фахівці, — яка пов’язана з тим, що Росія вкрай не хоче сусіда з потужною авіаційною промисловістю, зокрема вона робить усе, щоб Україна розірвала контракт з Індією, на яку вона давно накинула оком. Російська Федерація давно розвалила в себе транспортну авіацію і не може змиритися з тим, що Україна набирає дедалі більших обертів і авторитету на світовому авіаційному ринку.
Виходить, той, хто всіма силами прагне розвалити «Антонов», хоче цього чи ні, працює на північного сусіда? Прикро, але антиантоновські настрої проникли аж до Кабінету Міністрів України. На прес-конференції про це не йшлося, але журналісти знають, що звинувачення у банкрутстві прозвучали і з вуст Прем’єр-міністра, який зронив приблизно таку фразу: «Тут ми доручили пану Гордієнку перевірити фінансові справи на «Антонові», який фактично збанкрутів, то Гордієнко зробив такий висновок, що хоч зараз кожному працівникові заводу ордени давай».
Спритно працюють вороги прославленого підприємства, які підібралися аж до самого прем’єра і відповідно налаштували його. То, може, кажуть працівники «Антонова», Арсеній Петрович поспілкувався б із колективом і оглянув би підприємство, побачив справжню, а не вигадану картину на «Антонові».
Кмітливо і різноманітно діють ті, хто прагне розвалити могутнє підприємство. То вони протягли на державний рівень проект нового статуту «Антонова», де, без обговорення в колективі, як цього вимагає закон, хочуть розділити повноваження генерального конструктора і директора на дві самостійні частини і фактично усунути нинішнього очільника підприємства від конкретного керівництва.
То заходилися передавати все майно підприємства «Укроборонпрому», тим самим позбавляючи авіабудівників господарської самостійності, як це значиться в статутних документах.
То, всупереч всім українським законам, оголосили конкурс на вибори нового генерального конструктора, хоч контракт із Д. Ківою законно діє аж до кінця 2016 року.
Всі ці інсинуації не просто плітки і нападки — вони негативно впливають на просування «Антонова» на світовому авіаційному ринку, шкодять підприємству у налагодженні міждержавних економічних зв’язків, бо хто захоче підписувати контракт із підприємством, яке на власній батьківщині називають банктрутом. А головна причина — у прагненні знищити «Антонова», наголошували у виступах учасники прес-конференції, і те, що підприємство має майже у центрі Києва понад 300 гектарів землі, і цей ласий шматочок не дає спокою тим, хто хоче його загарбати.
Крім того, дехто спить і бачить величезні фінансові потоки, які рухаються через «Антонова», і їм ну дуже хочеться добратися до них.
От вам і боротьба з корупцією на теренах України.