В Україні всерйоз задумалися над тим, як надійно захистити ядерні об’єкти. Учора в Києві фахівці з громадських організацій та військові експерти представили ініціативу захисту таких місць за допомогою військової авіації НАТО та країн Будапештського меморандуму: США та Англії. Наскільки реальне таке співробітництво — покаже час. А поки проблема ядерної безпеки у світі дедалі частіше, мов під час «холодної війни», повертається на перші шпальти газет.
Не секрет, що свого часу Україна відмовилася від ядерної зброї не лише під міжнародним тиском, а й через відповідальність перед, без перебільшення, людством. Тодішнє керівництво країни порахувало, що їм не під силу гарантувати безпеку й обслуговувати смертоносний потенціал, що може знищити планету.
Та, схоже, питаннями відповідальності переймаються далеко не всі ядерні держави. Днями в Архангельській області (Росія) на судноремонтному заводі спалахнула пожежа на атомному підводному човні «Орел». Причину загоряння нині з’ясовує спеціальна комісія, утім, серед найвірогідніших версій — зварювальні роботи. За попередніми висновками, загорівся гумовий утеплювач між прошарками корпусу в кормовій частині. Ядерне паливо з судна, на щастя, вивантажили ще до початку ремонту. Боєприпасів на ньому також немає. Пожежа, як запевняє директор заводу, не становить небезпеки ні для міста, ні для верфі. Однак док, в якому робили ремонт субмарини, коли там сталося загоряння, затопили. Субмарина «Орел» увійшла до складу Північного флоту Росії 1993 року. На ремонт її доправили минулого квітня. Після робіт з відновлення технічної готовності, що мають завершитися наприкінці 2016 року, експлуатацію атомохода планували продовжити ще на 3,5 року.
Вл. інф.