Шановний Костянтине Миколайовичу!


Звернутися до Вас з цим листом від імені багатотисячного колективу «Укрпошти» мене змусила ситуація, що склалася у взаємовідносинах з ПАТ «Дельта Банк» після запровадження в ньому тимчасової адміністрації.
В 2013 році між «Укрпоштою» та «Дельта Банком» було укладено договір, що дозволяв населенню без сплати комісії здійснювати через наше підприємство платежі на адресу «Дельта Банка», який оплачував нам цю послугу.
З листопада 2014 року розпочалися проблеми зі своєчасним здійсненням оплати послуг пошти з боку ПАТ «Дельта Банк».
У лютому 2015 року «Укрпоштою» здійснено сплату платежів, прийнятих від клієнтів «Дельта Банку» на його адресу, шляхом списання коштів зі свого поточного рахунка в цьому банку на рахунки відповідних відділень «Дельта Банку». Після розрахунку з «Дельта Банком» за лютий 2015 року на поточному рахунку «Укрпошти» залишилася значна частина коштів, які в березні 2015 року планувалося перерахувати на рахунки «Дельта Банку» як прийняті платежі від населення.
З 3 березня 2015 року в ПАТ «Дельта Банк» Фондом гарантування вкладів фізичних осіб (далі — фонд) запроваджено тимчасову адміністрацію з одночасним блокуванням коштів на нашому рахунку.
Сподівання, що «Укрпошті» як державному підприємству вдасться швидше порозумітися з іншою державною установою — Фондом, в особі керівника тимчасової адміністрації ПАТ «Дельта Банк» та відшукати спосіб здійснення розрахунків за вже надані нами послуги, на превеликий жаль, виявилися марними.
За цей період ситуація щодо виконання зобов’язань перед «Укрпоштою» не тільки не вирішилася, а навпаки, погіршилася.
Однією з найголовніших причин, яка спонукала державне підприємство поштового зв’язку ще раз звернутися до Вас, є усвідомлення того, що ситуація з блокуванням коштів торкнулася не тільки «Укрпошти», а й сотень тисяч громадян України, які свого часу довірилися «Дельта Банку», а зараз стали заручниками його неплатоспроможності.
«Укрпошта» кожного робочого дня своєчасно надсилала до ПАТ «Дельта Банк» інформацію про оплату населенням зобов’язань перед банком у вигляді електронного реєстру платежів фізичних осіб.
Одночасно ми чекали оплати своїх послуг за попередні місяці та їх авансування за березень 2015 року.
На жаль, ПАТ «Дельта Банк» рекомендував «забути» про плату за надані послуги та не порушувати це питання в період дії тимчасової адміністрації, так само, як і про кошти «Укрпошти», що виявилися заблокованими на поточному рахунку нашого підприємства в цьому банку. До того ж, замість виконання своїх зобов’язань «Дельта Банк» пред’явив вимогу щодо перерахування йому прийнятих від населення грошей без оплати наданих «Укрпоштою» послуг.
На виконання цієї вимоги «Укрпошта» намагалася здійснити платежі коштами з нашого рахунка в «Дельта Банку». Але, як це не дивно, тимчасова адміністрація не задовольнила зарахування цих коштів на свою адресу, продовжуючи вимагати від підприємства перерахування грошей з рахунків в інших банківських установах.
УДППЗ «Укрпошта» як державне підприємство, не залучаючи коштів від держави, здійснює надання своїх послуг виключно на платній основі.
Відповідно до Статуту, УДППЗ «Укрпошта» не має права на безплатне надання послуг і також повинне вживати всіх заходів для збереження і поповнення своїх обігових коштів.
Зважаючи на вищевикладене, закликаю Вас в рамках повноважень, якими фонд наділила держава, не допустити:
1) штучного блокування коштів державного підприємства «Укрпошта»;
2) шантажу або залякування клієнтів банку з боку його працівників щодо нарахування штрафних санкцій за ситуацію, яка створена діями саме тимчасової адміністрації;
3) фінансових та іміджевих збитків двох наших державних установ.
Висловлюю щирі сподівання на порозуміння та прошу Вас вжити вичерпних дієвих заходів в інтересах держави, населення та національного оператора поштового зв’язку.

В. о. генерального директора УДППЗ «Укрпошта» Ігор Ткачук.