У середу, під час другого засідання Конституційної комісії, було затверджено склад трьох робочих груп, які готуватимуть пропозиції щодо децентралізації влади, судової реформи та прав людини. Також було створено секретаріат комісії та погоджено графік роботи, за яким наступні засідання відбудуться 13 і 26 травня та 17 червня 2015 року. Про це під час брифінгу повідомив Голова Верховної Ради, голова Конституційної комісії Володимир Гройсман.

«Перше завдання, яке ставимо перед собою — якомога швидше опрацювати блок змін до Конституції України щодо децентралізації влади. Після цього негайно передати його Президенту для внесення до парламенту. Верховна Рада, у свою чергу, його швидко розгляне та направить до Конституційного Суду», — зазначив В. Гройсман та наголосив на важливості внесення змін до Конституції щодо децентралізації ще до початку місцевих виборів.
Отож до Верховної Рад проект змін в частині децентралізації влади має бути внесено до кінця травня, а затим народні депутати до 15 липня мають підтримати його 226 голосами та готуватися до остаточного ухвалення на наступній сесії, котра стартує у вересні цього року. Враховуючи досить жорсткі терміни, В. Гройсман закликав членів комісії зберегти налаштованість на позитивний результат.
Наголосивши, що на цьому етапі пріоритетною є саме децентралізація влади, голова комісії підкреслив, що ці зміни мають базуватися на Європейській хартії місцевого самоврядування та на принципах субсидіарності, повсюдності та фінансової спроможності. «У Європейській хартії все чітко виписано, і це той європейський інструмент, який довів свою ефективність на прикладі Польщі. Те саме має повторити Україна, але вже з урахуванням накопиченого досвіду», — сказав Голова Верховної Ради.
В. Гройсман також зазначив, що разом з посиленням конституційно-правового статусу місцевого самоврядування та чіткою регламентацією його змісту (порядку формування та повноважень органів місцевого самоврядування, фінансової основи та контролю держави за законністю рішень органів місцевого самоврядування тощо), також передбачається реформування обласних та районних органів виконавчої влади. «Ці органи мають здійснювати нагляд за відповідністю актів органів місцевого самоврядування Конституції та законам України. Очевидно, що в Конституції треба визначити й інші повноваження таких органів, їх взаємовідносини з територіальними органами виконавчої влади», — сказав глава парламенту та додав, що не менш важливими є й питання відповідальності, підзвітності та підконтрольності таких органів.
«Зміни мають вибудовуватися на основі балансу противаг, а не конфлікту, тому питання взаємовідносин у трикутнику «президент — парламент — уряд» також розглядатимуться в групі, яка займається питанням реорганізації та децентралізації влади, щоб прибрати будь-які можливості для конфліктів», — зазначив В. Гройсман.
Відповідаючи на запитання, чи не перетвориться комісія на церемоніальний орган, який просто внесе проект змін до Конституції, В. Гройсман запевнив, що такі підходи залишилися в минулому. «Мені, як голові Конституційної комісії, не цікаво займатися роботою, що не принесе відповідного результату», — сказав він і наголосив, що як Голова Верховної Ради та голова Конституційної комісії, зробить усе, щоб документ був якомога кращим, та щоб він був підтриманий українським парламентом. «Казав це під час засідання комісії і повторюю ще раз: я не хочу займатися роботою, яку буде викинуто на смітник. Мене це не цікавить і, думаю, не я один хочу справжнього результату», — підкреслив він.
Такої ж роботи над змінами до Конституції Володимир Гройсман очікує і від Верховної Ради. «Ні мені, ні більшості українського парламенту, ні українському суспільству не потрібен парламент, який не здатен приймати рішення», — сказав він та висловив переконання, що на відміну від попереднього, нинішній склад парламенту доводить свою здатність ухвалювати реформаторські рішення. Але цю здатність потрібно постійно підтверджувати, тому черговим тестом будуть конституційні зміни в рамках місцевого самоврядування та децентралізації влади, переконаний Голова Верховної Ради.