Ігор КОНОНЕНКО, фракція Блоку Петра Порошенка:
— Оцінюю діяльність Президента за рік позитивно. Насамперед його функцію як Верховного Головнокомандуючого. Друге — представлення України в міжнародних напрямках, створення справді сильної міжнародної коаліції на підтримку України проти агресора. Це два надважливі питання. Дійсно, рік тому і сьогодні маємо дві абсолютно різні армії. Але в цьому напрямі ще потрібно багато зробити. Сьогодні — час спільних дій усіх гілок влади. І, на жаль, усе залежить не виключно від Президента. Потрібна робота в парламенті в частині законотворчої діяльності і потрібні рішучі дії уряду з реалізації економічних реформ. Нині багато критикують кадрову політику в обороні. Але потрібно дати час на розбудову армії.
Тетяна ЧОРНОВІЛ, фракція «Народний фронт»:
— Повинна віддати належне тій частині виступу Президента, коли він назвав цифру загиблих солдатів на фронті, загиблих захисників країни, а також назвав цифру загиблих серед мирного населення. Хоча посадовці намагаються уникати цих цифр, у ЗМІ публікуються суперечливі дані. Це у виступі Президента було справді сміливо. Президент чудово розуміє, що він несе відповідальність за ці смерті, як Головнокомандувач. Однак мені не сподобалися картинки, які пішли наприкінці виступу Президента. Якщо сам виступ був насправді щирим і ґрунтовним (я згодна з аналізом ситуації), то картинки були цинічні. За досягнення записано створення антикорупційного бюро — але воно ж іще не створено. Призначення керівника антикорупційного бюро — ще не його створення, бюро ще не працює, немає жодного злочину, який би воно розслідувало.
Олег БЕРЕЗЮК, фракція «Самопоміч»:
— Виступ Президента показав, що він протягом останніх шести місяців уважно стежить за роботою парламенту і прислуховується до нього. У виступі Порошенка були речі й думки, які ще півроку тому сприймалися адміністрацією Президента як неприйнятні. Наприклад, що приватизація можлива тільки у разі якісної демополізації, дерегуляції та деолігархізації. Президент сказав про ринок землі, який буде недоступним для пересічних людей, і земля буде за декілька днів скуплена олігархами. Президент взяв країну під своє керівництво на тлі війни, економічної та інституційної розрухи. І те, що ми на сьогодні ще існуємо, — є величезна справа. Але ми не виконали важливих завдань, про що Президент говорив дуже побічно. Зараз є небезпека конституційної реформи. Якщо конституційна реформа відбудеться так, яка вона написана у попередніх рамках конституційних пропозицій, це буде поразка місцевого самоврядування.
Ігор ПОПОВ, фракція Радикальної партії:
— Виступ Президента був дуже яскравим і сильний за формою, але він сам визнав, що головна проблема — мало за що можна прозвітувати, мало успіхів у державі. Частково — це об’єктивні фактори, насамперед зовнішня агресія та війна. Але частково — суб’єктивні, коли були помилки і уряду, і Президента. Глава держави не дав відповіді фактично на всі запитання, які я очікував. Можливо, новиною стало те, що він підтвердив: вважає громадян, які нині залишилися на Донбасі, українськими громадянами, та українська держава і надалі про них турбуватиметься.
Сергій ТАРУТА, позафракційний (екс-голова Донецької ОДА):
— За рік президентства Порошенка масштаб війни тільки збільшився, кількість убитих теж, на момент інавгурації було майже 76 загиблих. Сьогодні це, на жаль, тисячі. Масштаб трагедії тільки посилення. І головне завдання, про яке говорив Президент під час своєї інавгурації, — закінчити війну — не виконано. І не виконано ще багато чого. Сьогодні ми конкретики не почули. Було б набагато краще, якби промова Президента була б коротшою, але конкретнішою.
Володимир ПАРАСЮК, позафракційний:
— Я не сприймаю пустих слів. У виступі Президента — конкретики жодної. Найбільша біда в тому, що на сході України ворога видно в лице, він носить георгієвську стрічку, кричить: «Слава!» Новоросії, Росії, Путіну. А по всій Україні ходять у вишиванках і роблять свої брудні справи. У цьому найбільша біда України — що люди під гаслами визвольних змагань, рухів і майданів роблять брудні діяння. Це те саме, що робить наш Президент. Поїдьте до Дніпропетровська, подивіться, кого він призначив головою районної держадміністрації — людину, у якої годинник із георгієвською стрічкою. Запитайте, скільки він витратив грошей на своє лікування, чому підвищили Назарова, який винен у падінні літака з десантниками, і дали чергове звання. Давайте запитаємо про міністра палива і енергетики, який купляв вугілля у Росії.
Ігор ЛУЦЕНКО, фракція «Батьківщина»:
— Конкретика, яку я очікував від Президента, на жаль, не прозвучала. Я хотів би правової урегульованості питання збройного конфлікту на сході. Було визнано, що країна у війні, що народ фактично веде цю війну своїм коштом, своєю кров’ю, але при цьому держава у це особливо не втручається. Бо про режим воєнного стану ми не хочемо говорити для того, щоб чиновники, великий бізнес не брали у цьому участь. Не було віддано чітких меседжів і щодо боротьби з корупцією. Підозрюю, що другу частину, яка стосувалася притягнення депутатів до відповідальності, Порошенко поміняв, і що там мало бути значно більше. Але оскільки ми вчора дали згоду на притягнення до відповідальності Клюєва і Мельничука, то, очевидно, не було в чому дорікнути. Але я хотів би почути від Президента, оскільки він у телефонному режимі постійно спілкується з Генпрокурором Шокіним (а я вважаю Шокіна людиною Президента і що Президент сьогодні керує Генпрокуратурою), хоч якихось «соціалістичних зобов’язань» — двадцять, чи хоча б десять корупціонерів вищої та середньої ланки. А замість того Президент радіє, що зараз прожекторами борються з корупціонерами — дуже багато корупційних скандалів. Але корупційний скандал — не метод боротьби з корупцією. Треба доводити вину в судах.
Політика
176
176
Вибір редактора
Популярне за тиждень
-
123 листопада вшановуємо пам’ять мільйонів українців, які стали жертвами Голодоморів 1921-1923, 1932-1933 та 1946-1947 років 125
-
2Обговорили уточнення вимог до фахівців, які мають право здійснювати тренерську діяльність 89
-
3Україна вшановує пам’ять жертв Голодомору і штучних голодів 88
-
4Щодо особливостей складання кваліфікаційного іспиту 86
-
5Щодо цифровізації виконавчого провадження 74