У російському законодавстві різниці між рейсовими пасажирськими катерами, розрахованими на 250 осіб і більше, і прогулянковими суденцями на десять туристів немає. Через це нинішнього курортного сезону понад три з половиною сотні севастопольських власників маломірних суден залишаться без прибутку, більш як три тисячі осіб (капітани, матроси, працівники причалів, екскурсоводи, туроператори) — без роботи, а туристи — без зручного виду транспорту, по суті, морського таксі.
«Маломірники» не змогли до початку літнього сезону подолати всі бюрократичні перепони й одержати від «влади» ліцензії на перевезення пасажирів.
Відповідального за безпеку пасажирів на будь-якому плавзасобі мають атестувати у відомстві «Ространснагляд». «Така людина повинна мати стаж роботи не менше п’яти років як капітан або старпом великого корабля, вищу морську освіту й посвідчення про закінчення курсів підвищення кваліфікації за 16 тисяч рублів», — кажуть підприємці. І додають, що найближчий пункт одержання ліцензії розташований у Ростові-на-Дону, і раніше 15 липня атестацію в «Ространснагляді» не приймуть. Це при тому, що за законом усі кримські ліцензії мали замінити на російські до 1 червня. У ситуації, що склалася, для багатьох туристів нинішнього літа будуть «поза зоною доступу» Золотий і Срібний пляжі в Балаклаві, Яшмовий на мисі Фіолент і навіть екскурсії бухтами Севастополя.
Севастополь.
У попередні роки прогулянка на ялику Балаклавською бухтою входила в обов’язкову програму майже всіх гостей Севастополя.
Фото автора.