Україна традиційно представляє власні науково-технологічні розробки на 51-му Міжнародному авіакосмічному салоні в Ле Бурже, що проходить з 15 по 21 червня у паризькому передмісті. Голова офіційної делегації України (у перший день авіасалону), заступник міністра економічного розвитку і торгівлі України Руслан Корж розповів в інтерв’ю про основні цілі і плани делегації на авіасалоні, поділився перспективами розвитку ДП «Антонов».


— Які завдання стоять перед вітчизняними виробниками на 51-му Міжнародному авіаційному салоні в Ле Бурже?


— Передусім — це розширення інтеграції вітчизняної авіаційної та космічної промисловості на глобальному ринку, а також поглиблення військово-технічного співробітництва з нашими партнерами.  Що стосується першого завдання, то це як розширення ринків збуту для вітчизняної авіакосмічної галузі, так і питання виробничої кооперації, тобто вбудовування української промисловості у виробничі ланцюжки глобальних лідерів. Друге завдання полягає у сумісному виробництві продукції та спільному виході на нові ринки.


— Єдиним українським підприємством, яке привезло до Ле Бурже нові проекти цього року, є державне підприємство «Антонов». Як ви оцінюєте його перспективи?


— ДП «Антонов» представляє тут дві нові розробки: транспортні літаки Ан-178 та Ан-132. Його прямий конкурент — бразильський авіаконцерн Embraer — зі своєю «новинкою», яка піднялася у повітря ще в лютому, не долетів до Парижа, що, безумовно, є перевагою. Український літак непоганий, до нього є інтерес, але нам його потрібно правильним чином продати. Потрібно довести його тактико-технічні переваги під час випробувальних польотів, продемонструвати потенційним клієнтам спроможність його обслуговувати на всіх ринках, на які збираємося вийти, тобто вести ефективну маркетингову політику. Основна мета авіабудівного комплексу — повернути Україну в коло глобальних авіаційних держав. Ми повинні виробляти не 1—2 літаки на рік, і навіть не 10—20, а десятки чи, можливо, і сотні літаків, і для цього потрібно повністю поміняти підхід до своєї діяльності та бізнесу.


— Судячи з усього, уряд зробив відповідні кроки на ДП «Антонов»...


— Так. Сьогодні підприємство має нового керівника — виконуючим обов’язки президента підприємства призначений народний депутат Михайло Гвоздьов. Дмитро Ківа, який очолював підприємство в останні роки, обійматиме посаду генерального конструктора. Посади виважено були розділені. Відтепер на підприємстві є президент та генеральний конструктор. Я вважаю, що «свіжа кров» має допомогти, підказати і підштовхнути компанію до зміни свого ставлення до ринку.


— Нагальною проблемою українських підприємств залишається питання залежності виробничих зв’язків з Росією. Чи має уряд у цьому контексті ефективне рішення?


— Так, вбудовування у виробничі ланцюжки глобальних світових гравців — це правильний крок якраз на шляху відмови від співпраці з Росією. Це завдання реальне. Я вже встиг переконатися у перший день виставки, що зусилля з імпортозаміщення у нас йдуть реально дуже високими темпами. Той само Ан-178 майже повністю складається з або українських, або імпортних (неросійського виробництва) вузлів та агрегатів. Звісно, що існують старі програми, які від 30 до 70% залежать від комплектуючих із Росії, тому програма імпортозаміщення уряду буде продовжена і залишається досить актуальною.


Роман СУЩЕНКО, власний кореспондент Укрінформу у Франції, спеціально для «Голосу України».
 

Руслан Корж.

 

На знімку: з літака виходять Руслан Корж, командувач Повітряних сил ЗС України Юрій Байдак та президент-генеральний конструктор ДП «Антонов» Дмитро Ківа (на передньому плані).


Фото автора.