Активісти кількох студентських організацій вирішили провести показовий демонтаж незаконних кіосків неподалік станції метро «Васильківська».
Акцію підготували у кращих традиціях — молодики в балаклавах, чоловіки у камуфляжі. Та далі радикальних лозунгів справа не пішла. «Буфером» між молодиками та продавцями у МАФах стали представники департаменту міського благоустрою КМДА. Голова департаменту Дмитро Білоцерковець хоч і погодився, що частина тамтешніх кіосків стоять незаконно, та все-таки закликав молодиків діяти у правовій площині. «Минулої ночі тут уже було демонтовано п’ять незаконних споруд. Ще п’ять чекають своєї черги. Крім того, тут є чотири об’єкти, які легалізувалися через пряму корупційну схему, отримавши через суд витяги на право власності на нерухоме майно. Та вони є незаконними і також будуть демонтовані», — запевнив Д. Білоцерковець. Чиновник пообіцяв, що чергові нелегали «полетять» з вулиць уже найближчими днями. Учасники акції вирішили дати можливість можновладцям довести свою профпридатність.
Та терпіння вистачає далеко не всім киянам. Тим паче у випадках, коли замість того, щоб зникати, на вулицях міста під покровом ночі з’являються нові кіоски. Скарги на МАФи «Київхлібу», що виростають у найнеочікуваніших місцях, як-то посеред тротуару, на зеленій зоні чи парковці, уже кілька місяців надходять з різних куточків міста. «Легалізувати» споруди, вочевидь, має той факт, що надалі продавати у них планують так званий дешевий хліб — соціальні сорти. Прес-служба «Київхлібу» ще у березні попросила громадськість «поставитися з розумінням до тимчасових незручностей, пов’язаних із технічними моментами встановлення цих кіосків». Мовляв, строки програми зі встановлення фірмових магазинів (що виконується згідно з інвестдоговором, підписаним між ПАТ «Київхліб» та КМДА) вкрай стислі, а місця дислокації, попередньо погоджені з міською владою, часто виявляються зайнятими. Тому і доводиться тимчасово ставити кіоски там, де є вільне місце. Та у КМДА це розцінюють як провокації.
— У серпні минулого року було проведено інвестиційний конкурс зі створення мережі хлібобулочних магазинів. «Київхліб» продемпінгував — і переміг. І зараз вони періодично роблять такі провокації: встановлюють свої кіоски на зелені зони, не погоджуючи із міською адміністрацією, щоб ми їм заборонили монтаж цих споруд. Тому що їм не вигідно продавати цей хліб, — пояснив «Голосу України» Дмитро Білоцерковець.
Хто б кого не провокував, а у ніч на 16 червня один із кіосків «Київхлібу» у Деснянському районі столиці було підпалено...