Прокладаючи водний шлях з Чорного в Балтійське море, Західний Буг вбережуть від бульдозерів. Такий оптимістичний висновок зустрічі експертів Комісії з питань розвитку воднотранспортного з’єднання Є-40 на ділянці Дніпро — Вісла, яка завершила свою роботу в Луцьку.


Учасники зустрічі заслухали перший звіт з техніко-економічного обґрунтування (ТЕО) будівництва цієї важливої міжнародної магістралі, яка дасть змогу забезпечити внутрішнє судноплавство між Херсоном і Гданськом. Наш кореспондент зустрівся із секретарем Комісії з питань розвитку воднотранспортного з’єднання Є-40 на дільниці Дніпро — Вісла Андрієм Рекеші і попросив підсумувати результати її роботи в Луцьку.


— Сьогоднішня зустріч була справді дуже важливою в реалізації проекту. Насамперед у робочих групах було розглянуто перший проміжний звіт консорціуму, який займається розробкою його техніко-економічного обґрунтування. Вивчено економічний аналіз можливого збільшення вантажопотоків, а також екологічні аспекти питання.


Окремим блоком розглянуто варіанти можливих трас проходження водного шляху Є-40 на ділянці від Бреста до Варшави. Зокрема, передбачається будівництво нового каналу (тобто не поглиблення існуючого русла Західного Бугу). Три варіанти, які прийняті за основу, протягом наступних п’яти місяців додатково вивчатиме підрядник. Можу сказати, що існуючі варіанти передбачають прокладання судноплавного каналу південніше русла ріки Західний Буг. Не відкидаю, що перевагу буде надано додатковій водоживильній системі. Тобто йдеться про створення низки водосховищ, які акумулюватимуть воду для регіону. Наступну зустріч заплановано провести в Бресті орієнтовно в серпні-вересні, щоб розглянути другий звіт по ТЕО стосовно досліджень з питань гідротехніки, водоживлення тощо.


Зауважимо: екологічний аспект проекту надзвичайно важливий. На берегах Західного Бугу (в Польщі просто Бугу) розташовано кілька національних парків і велика кількість інших заповідних територій. Спрямлення русла, яке тут дуже звивисте, нанесло б непоправної шкоди природі цього регіону. Тому на думку більшості, найбільш прийнятним варіантом розв’язання проблеми є спорудження окремого судноплавного каналу між Брестом і Варшавою. Пропозиції щодо його трасування і водоживлення, сподіваємося, буде запропоновано вже на наступній зустрічі.


Волинська область.

 


На знімку: таким красенем Західний Буг має залишитися і нашим нащадкам.


Фото автора.