«Голос України» вже не раз писав про виявлені факти системної контрабанди нафтопродуктами на півдні України. Зокрема, в публікації «У танкері — «перелив», у бюджеті — «недолив» нашого власного кореспондента в Херсонській області Сергія Яновського від 16 червня 2015 року йшлося про вивезення із Скадовського морського торговельного порту палива, якого за документами не існувало. Редакція звернулася із запитами до силових та контролюючих органів із проханням прокоментувати цю інформацію. У відповідях Азово-Чорноморського регіонального управління Державної прикордонної служби України, Херсонської митниці та Головного управління Державної фіскальної служби в Херсонській області зазначено: фактів порушення не виявлено. В Управлінні СБУ Херсонської області сказали, що немає законних підстав коментувати цю інформацію. Тільки прокуратура Херсонської області виявила склад злочину і відкрила кримінальне провадження, яке внесла до Єдиного реєстру досудових розслідувань.
Прокоментувати ситуацію з незаконним ввезенням палива кореспондент «Голосу України» звернувся до народного депутата від фракції «Народний фронт», представника міжфракційного депутатського об’єднання «Самооборона Майдану» Миколи Величковича (на знімку).
ъ
— Мене дивує така позиція окремих представників уповноважених служб. Очевидно, з цим ще треба розбиратися, — каже М. Величкович. — Те, що незаконні дії відбувалися у Скадовському морському торговельному порту, є незаперечним фактом. Тому правильно вчинила прокуратура Херсонської області, що відкрила кримінальне провадження. На жаль, контрабанда пального відбувається і в інших місцях.
Декілька тижнів тому поблизу Очакова (Миколаївська обл.) затримано три кораблі з контрабандними нафтопродуктами. На інтернет-сторінці Державної фіскальної служби є фото, дата та інформація про те, хто затримував, які кораблі тощо. І коли говорять про те, що там немає незаконних дій, а прикордонники разом з фіскальною службою затримують три кораблі — це доведений факт контрабанди. А всього розмитнюють 10—15% товару, — розповів парламентарій.
Також М. Величкович звернув увагу на схеми, які використовуються для нелегального завезення палива. Наприклад, приходить невеликий танкер на три-п’ять тисяч тонн. До нього підпливають судна і в морі або в портах, хоча вони не пристосовані до перевалки нафтопродуктів, перевантажують на свої борти. В таких напівкустарних умовах іде скачування і перевантаження палива в автоцистерни, після чого його розвозять по заправках.
«Нині громадськість, у тому числі самооборона Майдану, такі факти відстежує і таким чином стимулює державні уповноважені структури боротися з контрабандою», — зазначив народний депутат.