Нові часи потребують нових підходів. Так вважає народний обранець, член депутатської групи від партії «Відродження» Геннадій Бобов. Ще на початку року він зареєстрував у парламенті проект змін до закону про державне регулювання виробництва і реалізації цукру. Згідно з цим документом, із закону планують виключити поняття мінімальної ціни на буряки та цукор. У пояснювальній записці, яка супроводжує проект змін, звернено увагу на те, що механізм державного регулювання цього ринку запроваджувався у вітчизняне законодавство ще в 1999 році. 

Основним його завданням на той час було не допустити падіння цін солодкого товару на внутрішньому ринку нижче економічно обґрунтованого рівня. Ухвалювався закон для того, щоб уникнути занепаду галузі, знищення заводів і втрати робочих місць. Однак ситуація за цей час докорінно змінилася, зауважує Геннадій Бобов. Тепер, мовляв, для збереження і розвитку цукроваріння необхідні саме запропоновані ним зміни.
За інформацією народного депутата, нині українські заводи виготовляють значно більше солодких кристалів, аніж потребує внутрішній ринок. Так, з буряків урожаю 2014 року зварено 2,1 мільйона тонн цукру, а обсяг внутрішнього споживання — 1,68 мільйона. «За профіциту цукру на ринку спостерігається його масштабна «тінізація», істотне зниження руху обігових коштів у галузі, криза неплатежів постачальникам, робітникам підприємств, затримка платежів до бюджету та державних цільових фондів», — йдеться у пояснювальній записці. А держава за умов складної економічно-фінансової ситуації на внутрішньому ринку та значного коливання цін на пально-мастильні й виробничо-технологічні матеріали, насіння цукрових буряків та природній газ не здатна передбачити реальний діапазон рівня мінімальних цін на значний проміжок часу, акцентує законотворець. Це може призвести до втрати потенціалу галузі, скорочення виробничих потужностей. Вихід із ситуації Г. Бобов бачить у скасуванні мінімальної ціни і запровадженні ринкової моделі її формування.
Однак таку ідею не підтримують у Комітеті Верховної Ради з питань запобігання і протидії корупції. У законопроекті «виявлено корупціогенні фактори», йдеться у висновку за підписом голови цього комітету Єгора Соболєва. Наслідком ухвалення такої норми стане нехтування загальної мети закону — забезпечення конкурентного середовища в цукровій галузі, запобігання проявів корупції у цій сфері з боку контролюючих органів під час ініціювання ними питання про накладення штрафів у розмірі подвійної вартості цукру за перевищення встановлених квот, прогнозує депутат.
На думку експертів галузі, мінімальну ціну на цукор та цукрові буряки треба було скасувати вже давно. А підстави для зловживань швидше створює регулювання. Так само ускладнюють ситуацію щорічні розподіли квот серед підприємств, тож якщо говорити про перехід на ринкові відносини, скасовувати треба і цей інструмент державного впливу. Мінімальна ціна вже давно не відіграє своєї ролі, адже ринкова значно вища. Виходить, ніби ми живемо у подвійній реальності. Цього року плантації цукрового буряку зайняли на 100 тисяч гектарів менше, ніж торік — 237 тисяч. Планують зварити 1,2 мільйона тонн цукру. Цього має вистачити для внутрішнього споживання, вважають фахівці. І якщо головне завдання закону про державне регулювання виробництва і реалізації цукру полягало в обмеженні перевиробництва, то тепер варто піклуватися про стимулювання галузі.