7 липня за маршрутом Харків—Івано-Франківськ почав курсувати новий поїзд категорії «нічний експрес». Уведення в експлуатацію цього потяга залізничники називають черговим проривом у пасажирському залізничному русі України. І особливо відзначають значущість події на тлі багатьох кризових явищ в економічному й соціальному житті країни.
Напередодні відправлення нового потяга в перший рейс офіційний сайт Південної залізниці повідомив, що поїзд сформований з купейних і спальних вагонів і прямуватиме із зупинками в Полтаві, Гребінці, Києві, Коростені, Здолбунові й Львові.
Східний експрес стане найшвидшим поїздом, що з’єднує міста Східної й Західної України. Час перебування в дорозі між кінцевими станціями майже 15 годин. Виїхавши о сьомій вечора з Харкова, пасажир прибуде вранці наступного дня до Львова й близько десятої ранку до Івано-Франківська.
— Якоюсь мірою сьогоднішній рейс поїзда № 115/116 — подія історична. Це ще один важливий крок розвитку швидкісного руху в Україні, — говорить начальник поїзда Ю. Плескач. — Ми скоротимо відстань між найвіддаленішими містами України годин на вісім. Середня швидкість майже 100 кілометрів на годину. Максимальна —130—140. Це непогано для поїздів такого класу й технічного стану наших залізниць.
Незважаючи на перший рейс, квитків продано досить багато. З 360 посадкових місць квитки на 300 з них реалізовані. Але на шляху прямування, можливо, будуть набирати ще пасажирів.
Поїзд обслуговує бригада Південної залізниці вагонної дільниці №1. Поїзд на першому етапі курсуватиме між сходом і заходом України через день.
У нинішньому складі вісім купейних вагонів і два вагони класу «люкс». Ціна доступна - порівняно зі звичайним поїздом збільшилася гривень на 100, не більше. Час прибуття в західні міста дуже зручний, що досить вигідно й привабливо для ділових людей, туристів, особливо для тих, хто має намір за день вирішити свої питання й повернутися назад або далі їхати в міста Європи.
Вагони поїзда не нові, але пройшли капітальний ремонт. Обладнані кондиціонерами, холодильниками, мікрохвильовками. Фірмові чай, кава, прохолодні напої. У планах — кавові машини, Інтернет.
Одна з перших пасажирок — Христина Трихлєб. Харків’янка виграла конкурс і їде до Львова з діловою поїздкою за програмою ОБСЄ. Говорить, що обрала саме цей поїзд тільки тому, що час від’їзду й приїзду дуже зручний, він набагато швидше за інші поїзди, а головне — без пересадок. Батьки Христини вже зазирнули у вагон і залишилися задоволені охайністю й затишком, а тому будуть спокійні за дочку в дорозі.
Ще одна пасажирка, також харків’янка, — Тетяна Дронь. Подорожує зі своїми дітьми Алісою й Лізою та їх подружкою Мілою з Полтави в Буковель на спортивні змагання.

Харків.

 

Бортпровідник Катерина Ляховченко й начальник поїзда Юрій Плескач.

Фото автора.