На державному підприємстві «Антонов» завершується випробувальний цикл літака «Ан-178». А в цей час розгорнулися роботи зі створення нової повітряної машини «Ан-132».


Керівник ДП «Антонов» Михайло Гвоздьов окреслив основні особливості створення майбутнього лайнера.


«По-перше — це розширення міжнародної співпраці, пошук нових партнерів та розв’язання проблеми імпортозаміщення. Під час будівництва літаків ми на 50 відсотків залежали від російських підприємств. Тепер за умов, що склалися, ми енергійно шукаємо постачальників обладнання у всесвітньо відомих авіаційних компаніях США, Канади, Західної Європи. З ними вже укладено угоди, які дадуть нам можливість під час створення Ан-132 та інших машин майбутнього обладнати літаки найсучаснішим оснащенням», — наголосив Михайло Гвоздьов.


Про широкий вихід «Антонова» на світовий авіаційний ринок свідчить і той факт, що «Ан-132» створюється за контрактом з компаніями Саудівської Аравії, які разом з антоновцями зобов’язуються збудувати і підняти в повітря нову машину, а потім запустити її в серійне виробництво. Крім цього, Королівством підписано ще низку вигідних угод з іншими країнами, які мають забезпечити випуск щонайменше 300 «Ан-132».


По-друге, — зазначив Михайло Гвоздьов, — разом з «Укроборонпромом» проведена велика робота із згуртування навколо літакобудування десятків українських підприємств, які мають великі інтелектуальні і технічні можливості, але не повною мірою використовують їх у цій галузі. А це, завдяки замовленням «Антонова», нові робочі місця, можливості творчого і виробничого зростання».


Зачепивши проблему перебудови, переоснащення підприємства, очільник «Антонова» зазначив, що вже визначено чіткі творчі, виробничі й фінансові орієнтири для того, щоб у найближчому майбутньому випускати в світ щорічно не два-три літаки, як це робиться нині, а двадцять-тридцять сучасних машин.

 

 

Під час прес-конференції було озвучено головні функції і технічні можливості нової повітряної машини. Легкий багатоцільовий літак Ан-132 (на знімку) передусім призначений для перевезення військ, транспортування легкої техніки, повітряного десантування парашутистів та вантажу, перевезення поранених на ношах. Водночас цей літак може використовуватися для морського патрулювання, гасіння пожеж, перевезення звичайних вантажів і багатьох інших цілей.


За крейсерської швидкості 550 кілометрів за годину, висоти польоту 9000 метрів він, завдяки додатковому паливному запасу, долатиме 1400 кілометрів із повним завантаженням. І, як і всі машини сімейства «Антонова», може підніматися й сідати на будь-які непідготовлені аеродроми.