Ходять чутки, що власникам мопедів та скутерів таки доведеться розщедритися на права. А як бути людям похилого віку, які — як альтернативу міжміському транспорту для поїздок на дачі та городи — використовували невибагливих залізних коників? Віддати дві пенсії за права та медогляд чи продовжувати їздити без прав?


Женя ШОВКУН.


Шостка Сумської області.

 

Ось як відповіла на цього листа старший інспектор з особливих доручень відділу профілактичної роботи департаменту ДАІ МВС України, майор міліції Тетяна Волошина:


— У зв’язку з тим, що в Україні відбуваються реформи в галузі регулювання і контролю за дорожнім рухом, є нововведення і для власників мопедів та скутерів. Якщо транспортний засіб придбано до 23 грудня 2009 року, то зареєструвати його можна без надання документів, що підтверджують факт купівлі, якщо ж пізніше, то доведеться подбати про чеки та накладні. Але тепер самої лише реєстрації для мопеда чи скутера недостатньо. До того ж слід мати відповідне водійське посвідчення. Процедура його отримання регулюється Законом України «Про дорожній рух» та Правилами дорожнього руху України, де зазначено, що право на керування мототранспортними засобами і мотоколясками (категорії А1, А) надається з 16-річного віку, а категорії В1, В, С1, С... — з 18 років. Коротко про категорії. «А1» — це мопеди, моторолери та інші двоколісні транспортні засоби з робочим об’ємом двигуна до 50 кубічних сантиметрів або з електродвигуном потужністю до 4 кіловат. «А» — це мотоцикли та інші двоколісні транспортні засоби з робочим об’ємом двигуна 50 кубічних сантиметрів і більше або з електродвигуном потужністю 4 кіловати і більше. «В1»— це квадро- і трицикли, мотоцикли з боковим причепом, мотоколяски та інші триколісні (чотириколісні) мототранспортні засоби, максимальна маса яких не перевищує 400 кілограмів.


Якщо претенденту 16 років, і він вперше отримує водійське посвідчення, то, однозначно, йому — до автошколи. Якщо ж ви маєте права вищої категорії, то після так званих накаток та успішної здачі екзаменів у МРЕВ, вам відкривають додаткову категорію.


Зазначу, що незалежно від вашого водійського стажу, вартість цієї послуги на будь-який транспортний засіб в Україні — 114 грн. Насамкінець хочу наголосити, що згідно зі статтею 126 Адміністративного кодексу України «...Керування транспортним засобом особою, яка не має права керування таким транспортним засобом, або передача керування особі, яка не має права керування... — тягнуть за собою накладення штрафу від 30 до 35 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян». Сьогодні штраф — від 510 до 595 грн. На вартість медичної довідки та навчання на водійських курсах Державтоінспекція ніяк не впливає.


У прес-службі Міністерства охорони здоров’я України ми вирішили поцікавитися — як і де пройти медкомісію. Та там усі виявилися такими зайнятими, що не знайшли часу навіть для того, аби порадити спеціаліста, який надав би відповідь. На просторах Інтернету вдалося з’ясувати, що видача довідки, як і проходження медкомісії, — послуги платні. Їх вартість встановлюється суб’єктами підприємництва на власний розсуд. Але перш ніж проходити водійську медкомісію, переконайтеся, що у медзакладу є відповідна ліцензія, і що вона не прострочена.


Начальник управління освітньої діяльності Товариства сприяння обороні України Анатолій Дєдов на наше запитання щодо підготовки водіїв категорії А та А1 повідомив:


— Ми маємо загальнодержавну мережу навчальних закладів у більшості міст України. За обсягами, якістю та 85-річним досвідом роботи нам немає рівних. Досвідченими інструкторами щороку готується понад 200 тисяч водіїв різних категорій. Головний пріоритет — якість навчання, що гарантує здачу екзаменів у ДАІ та безаварійне водіння автомототранспорту. Ведеться підготовка і водіїв категорій А та А1. Термін навчання — близько двох місяців. Приблизна вартість — 2000 грн.


Записав Віктор БОНДАР.


P. S. У ДАІ вважають, що введення реєстрації та видача прав на скутер і мопед дозволять поліпшити ситуацію на автодорогах України.


Поживемо — побачимо!