Чернігівщина потребує значної фінансової підтримки в розв’язанні проблем утримання в задовільному стані доріг, поліпшення залізничних, автобусних перевезень пасажирів. Про це йшлося на виїзному засіданні Комітету Верховної Ради України з питань транспорту (на знімку). 

Перед початком заходу народні депутати Володимир Гусак, Олександр Сугоняко, Сергій Євтушок, Олександр Урбанський, Ігор Побер, Владислав Атрошенко, Ярослав Дубневич поблизу села Красилівка оцінили ремонт ділянки автомагістралі Київ—Чернігів новітнім струменевим методом із застосуванням спецмашини. Як зазначив на початку засідання голова комітету Ярослав Дубневич, у такий перспективний спосіб життя дороги продовжується на десять і більше років. Однак поки що на Придесенні для ремонту асфальтівок бракує як такої потужної техніки, так і грошей.

На засіданні комітету йшлося і про причини різкого зменшення фінансування будівництва та ремонту доріг. Так, із 2005 року змінами до Бюджетного кодексу виключено ст. 103, відповідно до якої місцевим кошторисам області передбачалася субвенція на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності. Також внесено корективи до ст. 69 та скасовано збір за першу реєстрацію транспортних засобів, 50 відсотків якого зараховувалося до обласного бюджету. Зазначені новації позбавили обласний та районні кошториси джерел, за рахунок яких здійснювалися ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності. У цьому зв’язку, на думку народних депутатів, ураховуючи незабезпеченість місцевих бюджетів, незадовільний стан автошляхів місцевого значення, необхідно створити Державний та територіальний дорожній фонди зі стабільними джерелами наповнення.

Комітет у своєму рішенні з цього питання також рекомендував уряду збільшити нинішнього року фінансування на ремонт та утримання доріг у Чернігівській області на 40 мільйонів гривень, а наступного виділити на ці потреби не менш як 150 мільйонів гривень. Парламентарії також розглянули перспективний план ремонту автошляхів Талалаївка—Ічня—Тростянець—Сокиринці (з під’їздом до історико-культурного заповідника «Качанівка»), Борзна—Ічня—Прилуки, Бобровиця—Новий Биків—Ічня вартістю майже 585 мільйонів гривень.

Народні депутати обговорили проблемні питання залізничного сполучення в регіоні, зокрема одностайно підтримали ідею відновлення курсування поїзда Чернігів—Львів із продовженням маршруту до Трускавця та Прикарпаття. Потребує, на їхнє переконання, й удосконалення руху потягу Київ—Мінськ, який повинен, як і раніше, зупинятися в Чернігові, Горностаївці. На засіданні комітету йшлося і про організацію належної роботи підрозділів правоохоронців на вокзалах після ліквідації лінійних відділів міліції на залізниці. Парламентарії, ознайомившись із невтішною статистикою надання субвенцій із компенсації пільгових перевезень, вважають за доцільне ініціювати внесення змін до чинної нормативно-правової бази шляхом запровадження пілотного проекту із заміни пільг на проїзд адресною грошовою допомогою.

Чернігівська область.

ФАКТ

Народний депутат Владислав АТРОШЕНКО:

«Наявне фінансування витрат на ремонт та експлуатаційне утримання доріг місцевого значення на Чернігівщині в поточному році становить менш як відсоток від необхідного. Згідно з відповідними нормативами для забезпечення нормального стану автошляхів необхідно 1,4 мільярда гривень».

Фото автора.