В японському місті Кіото — побратимі Києва — відбувся уже традиційний, дванадцятий, Міжнародний форум науки і технології у суспільстві. Головна його тематика — співробітництво країн щодо контролю за скороченням викидів парникових газів.

 

Саме в цьому місті 1997 року було підписано широковідомий у світі й Україні Кіотський протокол — як додатковий документ до Рамкової конвенції ООН зі змін клімату (1992 рік). Цей протокол, який почав діяти з 16 лютого 2005 року, зобов’язував розвинені країни та країни з перехідною економікою скоротити або стабілізувати викиди парникових газів у 2008—2012 роках до рівня 1990-го. Оскільки країни із завданням не впоралися, наприкінці 2011 року у місті Дурбан (ПАР) учасники форуму зі 194 країн домовилися продовжити дію Кіотського протоколу до 2020 року.


Враховуючи значення Кіотського протоколу та його вплив на зміни в кліматі планети, Кіотський форум традиційно зосереджує свою увагу на обмеженні парникових викидів. І цього разу обговорити проблему та знайти ефективні підходи до її розв’язання на форум прибули близько тисячі науковців, політичних та громадських діячів з більш як 100 країн світу. Йшлося про активне використання науки й технології задля стійкого розвитку за умови якомога дбайливішого збереження ресурсів планети. Дискусія має особливе значення з огляду на те, що в грудні в Парижі відбудеться конференція ООН зі зміни клімату. І пропозиції учасників форуму допоможуть дати відповідь на запитання, як захистити країни і людей від кардинальних змін у природі, які ми спостерігаємо і переживаємо в останні десятиліття.


Виступаючи під час дискусії на форумі, прем’єр-міністр Японії Шіндзо Абе заявив, що перед його країною в найближчі п’ять років постає завдання побудувати «інноваційну екосистему», в якій провідну роль гратимуть екологічно чисті технології. Значною мірою це завдання стосується автомобільної промисловості, де активно впроваджуються екотехнології, дедалі більший відсоток на дорогах електромобілів. А найближчим часом, пообіцяв прем’єр, стануть реальністю і безпілотні автомобілі. Деякі екземпляри таких машин уже випробуються на дорогах, адже автомобільні компанії намагаються встигнути створити «безпілотні траси» до літньої Олімпіади, яка відбудеться 2020 року в Токіо.


Учасники Кіотського форуму, завершивши свої дискусії 6 жовтня, уже наступного дня перемістилися в Токіо, де «нон-стопом» відкрився науково-інноваційний форум, присвячений проблемам глобального потепління (ІCEF).

Два роки тому його було засновано за ініціативою японського прем’єра. Форум тривав два дні, в його рамках проведено 19 сесій та пленарних засідань. Пропозиції науковців, політиків та громадських діячів врахують під час ухвалення рішень конференції ООН зі зміни клімату.

 

Токіо.