Сергій ОБІЮХ (Черкаси):
«Для того, щоб зареєструвати бізнес в Україні, необхідно побігати по різних установах і постояти там у чергах. Чи буде запроваджена електронна система реєстрації, на яку так очікують наші громадяни?»
Міністр юстиції Павло ПЕТРЕНКО (на знімку):
— Нещодавно набрали чинності спільні накази Міністерства юстиції та Міністерства фінансів про електронний онлайн-обмін інформацією між відомствами. Це означає, що фактично громадяни, які бажають запустити свій бізнес, уникають контакту з чиновниками Державної фіскальної служби.
Якщо ви зареєструвалися в реєстрі Мін’юсту, кожні дві години ця інформація в електронному вигляді потрапляє до інших органів, які протягом двох годин надають оновлені дані зі свого реєстру. Тобто якщо ви на початку дня зареєструвалися як підприємець, то вже до кінця дня стоятимете на обліку в усіх інших органах без необхідності ходити до них.
Два тижні система працюватиме в тестовому режимі. За цей час буде виявлено та усунуто всі недоліки.
Станом на сьогодні 78 відсотків центрів надання адмінпослуг уже підключилися до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Тому під час звернення до цих центрів по дозвільний документ у вас не мають права вимагати, наприклад, довідку про те, що ви підприємець. Доступ до реєстру є у відповідного співробітника цього органу і він може перевірити необхідну інформацію.
На сайті Мін’юсту можна побачити, в яких регіонах ще не підключилися до реєстрів і де в місцевих керівників немає бажання спрощувати надання дозвільних документів місцевим жителям.
Завершенням процесу децентралізації і передачі функцій із реєстрації на місця має стати прийняття парламентом пакета з чотирьох законів щодо повної передачі функції стосовно реєстрації бізнесу та нерухомості місцевим органам влади й нотаріусам. Сподіваюся, на початку наступного місяця парламент їх ухвалить.