Наприкінці жовтня трохи ожив майданчик на будівництві запорізьких мостів. Небайдужі городяни нарахували тут аж 25 працівників. Не густо — як для будови із кошторисом у понад 5 мільярдів гривень (це ще за курсом гривні до долара 8 до 1), та все ж. Обласна влада віднайшла 2 мільйони, і почалися хоч якісь роботи. А ще на будові з’явилися світло і... сторожі.

 


Бо ж під час жовтневого виїзного засідання у Запоріжжі Комітету Верховної Ради з питань бюджету народні депутати відвідали й оті багатостраждальні мости. І ось що з’ясувалося: завдяки численним пертурбаціям з підрядниками, сьогодні за об’єкт відповідає маріупольська фірма, в якої через відсутність фінансування ні можливостей, ні бажання навіть охороняти будову немає. А заборгованість перед енергетиками навіть призвела до відімкнення від електропостачання. Зокрема, за оприлюдненою керівництвом запорізького «Облавтодору» під час виїзного засідання інформацією, тільки сума збитків через розграбування на будові металоконструкцій сягнула 15 мільйонів гривень. Нагадаємо, що впродовж 11 років сюди вже «закопано» понад мільярд гривень бюджетних коштів...


Варто зазначити, що Мінфін ще в жовтні начебто пообіцяв 4 мільйони гривень на поновлення електропостачання будівництва мостів. Ще 40 мільйонів гривень до кінця поточного року дозволять хоч якось продовжити зупинені з минулої зими роботи. До того ж питання уже стоїть не лише про збереження допоміжних конструкцій, а й про їх безпечну експлуатацію. Адже розібрати згадані опори вийде дорожче, ніж продовжити роботи, а коли залишити все як є, то руйнація через природні фактори просто неминуча. Зрештою під час дебатів із представниками будівельників та місцевої влади начебто зійшлися на 200 мільйонах гривень, які необхідні на наступний рік. Це дозволить навести переправу хоча б через Старий Дніпро — з правого берега до острова Хортиці. Хоча знайти й ці кошти буде дуже складно. В усякому разі члени парламентського бюджетного комітету під час виїзного засідання у Запоріжжі до єдиної думки так і не дійшли.


Запоріжжя.