Тротуари центральних вулиць столиці повертають пішоходам. Почали з Хрещатика. Щоб запобігти заїзду та паркуванню авто, там встановили понад 320 бетонних напівсфер. Увесь «парний» пішохідний бік вулиці вже служить тільки за призначенням. На «непарному» боці, попри знаки про заборону паркування, автовласники їх все ще не помічають. Столичні чиновники вирішили більше не чекати на підвищення рівня культури водіння і обіцяють уже найближчим часом фізично перекрити проїзд для авто і на ці тротуари.

Як пояснили у Департаменті транспортної інфраструктури КМДА, звільнення тротуарів Хрещатика — тільки початок. «Це перше місце, де ми почали встановлювати такі обмежувачі — клумби та бетонні напівсфери. Далі плануємо «йти» вулицею Володимирською у бік Подолу», — розповів Олександр Козловський (на знімку), директор департаменту. За його словами, кожен автовласник за бажання міг би знайти місце для легального паркування: «Приміром, було розроблено систему співпраці із власниками підземних паркінгів. Тож місця є. Звичайно, може статися так, що від паркувального майданчика до місця призначення доведеться пройти кількасот метрів. Але це нормальна європейська практика».
Тим часом переймати цю «нормальну європейську практику» поспішають не всі. 
«Жертвою» звільнення тротуарів Хрещатика від припаркованих авто стала крайня права смуга проїжджої частини. Тепер водії лишають свої машини там, просто на дорозі. 
До боротьби із цим явищем столичні чиновники збираються залучати поліцейських. «Нині ми ведемо інформаційну кампанію: розповідаємо, де можна паркуватися, а де ні», — запевняє пан Козловський. Учора порушникам правил роздавали спеціальні листівки. Щоб, коли поліція почне активно працювати із евакуаторами, ніхто не скаржився, що не знав, де можна залишити авто. Нагадаємо, у зв’язку із набуттям чинності Закону України «Про національну поліцію» патрульні можуть викликати евакуатор і відправити машину на штрафмайданчик, якщо вона припаркована неправильно.
Щоправда, дехто із водіїв-порушників зізнався: і самі б воліли лишати авто у правильних місцях, от тільки де вони — не знають. Мовляв, інформаційні листівки це добре, але на всіх їх не вистачить. Тому просять керманичів міста ініціювати встановлення дорожніх знаків, які б інформували, де найближчий паркмайданчик і як до нього проїхати.

Фото Сергія КОВАЛЬЧУКА.