Зроблено ще один вагомий крок до реалізації важливого міжнародного проекту. Його автори, щоби зберегти унікальну природу Прибужжя, пропонують з’єднати Західний Буг із Віслою новим судноплавним каналом, зберігши русло прикордонної ріки недоторканим.


У білоруському місті Бресті відбулася 2-га сесія Комісії з питань розвитку воднотранспортного з’єднання Е-40 на ділянці Дніпро—Вісла. На ній було проаналізовано результати проміжних звітів щодо Техніко-економічного обґрунтування і визначення оптимальних варіантів відновлення цієї перспективної міжнародної магістралі.


Найважливішим етапом обговорення став аналіз варіантів прокладання магістрального каналу від Західного Бугу до Вісли. Із запропонованих розробниками маршрутів було обрано третій. Він найкоротший і потребуватиме менших витрат як під час будівництва, так і під час експлуатації, хоча має певні зауваження щодо екології. Від поглиблення русла Західного Бугу, зважаючи на його заповідний статус на значній території, проектувальники відмовилися. Щоправда, його водами для заповнення шлюзів нового каналу все ж у певних обсягах доведеться скористатися. Остаточне рішення стосовно цього проекту буде ухвалено вже через місяць у польському місті Любліні.


— Дуже позитивна конференція, — так оцінює результати зустрічі у Бресті генеральний директор Республіканського унітарного експлуатаційно-будівельного підприємства «Дніпро-Бузький водний шлях» Микола Котецький.

— Вона показала суттєві зміни в напрямку реалізації цього проекту. 


Реалізація проекту дасть змогу Україні відкрити пряме водне сполучення через ріки Дніпро, Західний Буг і Віслу з країнами Балтії, що значно розширить транспортні можливості з перевезення вантажів та розвитку водного туризму. Цілком ймовірно, що виділені на проект кошти частково будуть спрямовані на реконструкцію водосховищ на території Львівської і Волинської областей.

Волинська область.