Після майже трирічної перерви у порт Скадовська знову прийшов пором з турецького Зонгулдака. Ця міжнародна лінія набула первісної привабливості після запровадження РФ санкцій проти товарів з Туреччини. Тому бізнесові кола турецької провінції Мерсін та Херсонщини працюють над тим, аби пороми ходили по ній щонайменше раз на тиждень.
— «Тестовий» пором з Туреччини привіз у наш порт понад 400 кілограмів цитрусових. Але для того щоб сполучення по міжнародній лінії Зонгулдак — Скадовськ знову стало регулярним, треба чимшвидше розв’язати проблему зворотного завантаження. Найпростіше завантажувати його українськими зерновими, — зазначив у бліц-інтерв’ю кореспонденту «Голосу України» голова Скадовської райдержадміністрації Віктор Турик.
Обсяги зернових та фуражу, які з Херсонщини відправляють до Західної Європи, на Близький Схід та до південно-східної Азії, з кожним роком збільшуються. За даними Херсонської митниці, лише з початку нинішнього року оператори продовольчого ринку експортували понад три мільйони тонн кукурудзи, шроту, соєвих бобів і, зокрема, 203,9 тисячі тонн пшениці, загалом на 889,3 мільйона гривень. Йшла вона і в турецькому напрямку, але після того як Росія перестала продавати Стамбулу своє зерно, вітчизняні аграрії мають можливість ще наростити обсяги поставок пшениці та кукурудзи у Туреччину.
Та якщо раніше перевалка йшла переважно через морський та річковий торгові порти Херсона, то тепер з’явився ще один перспективний напрямок — через Скадовськ. А якщо на лінію Зонгулдак — Скадовськ виставлять пороми великої вантажопідйомності, то це додасть і доходів, і робочих місць.
Пором з турецького Зонгулдака знову пришвартувався у порту Скадовська.
Фото Олександра КОРНЯКОВА.