Такого висновку дійшли жителі Вишгородського району Київської області, обстоюючи законні інтереси рідного автоперевізника — місцевого підприємства ТОВ «Авто-Лайн», яке бореться з порушниками законів замість вдосконалення структури внутрішньорайонних пасажироперевезень.

 

Минуло лише два роки після перемоги Революції Гідності, і ось готовий висновок, що випливає із запитання: чи такого «покращення» чекали українці? Близький до столиці Вишгородський район, наприклад, на собі серед білого дня відчув кілька спроб захоплення районних транспортних маршрутів, що давно і по праву обслуговує сучасними європейськими автобусами районне, тому рідне ТОВ «Авто-Лайн»! Але, здається, до кричущих випадків порушення законності немає діла ні адміністрації, ні районній раді, ні новообраній міській владі.


Міркуйте самі. 14.05.2014 року рішенням конкурсного комітету з проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції КОДА, переможцем конкурсу на право перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування №397 «Вишгород — Київ АС «Полісся» визнано ТОВ «Авто-Лайн». Та всупереч цьому інший перевізник-претендент, а саме публічне акціонерне товариство «Автотранспортна акціонерна співдружність «Славутич-Бориспіль», якого не визнано переможцем і який посів друге місце, пішов іншим шляхом. У результаті тривалої судової тяганини винесено судове рішення, яке навіть суд не зміг роз’яснити. Згідно з цим рішенням конкурсний комітет мав би визначити переможця конкурсу на право перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування №397 «Вишгород — Київ АС «Полісся» на підставі бальної системи оцінки пропозицій, що була чинна станом на 14.05.2014 року, та документів, поданих перевізниками-претендентами до 14.05.2014 року включно.


Це важливе питання декого так сильно бентежить, що просто взяти і виконати рішення суду було б дуже просто.


Згідно з протоколом №2015-3 від 05.11.2015 року конкурсний комітет «врахував» судове рішення, хоча мав би його виконати шляхом «визначення переможця», а не «врахуванням судового рішення». Та комісія на чолі з головуючим на засіданні Вадимом Галицьким, начальником управління інфраструктури Київської ОДА, не врахувала єдиного: ТОВ «Авто-Лайн» подало ідентичні пакети документів для участі у конкурсі на інші об’єкти і його не було знято з конкурсу. Такі дії чиновника є передбачені і викликають недовіру, тому товариство направило звернення до голови КОДА та його першого заступника, які продемонстрували відверте тривале ігнорування та замовчування. Також було направлено листи до прокуратури Київської області, та знову-таки ТОВ «Авто-Лайн» наткнулося на холодну байдужість, беззаконня, а може, безкарність та корупцію чиновників...

Тому виникає питання: хто зацікавлений? Можливо, звернення до народних депутатів та Президента України допоможуть привернути увагу чиновників до цього питання?


Та це не єдина кричуща проблема мешканців Вишгородського району та ТОВ «Авто-Лайн». Далі ще цікавіше!


Не хотілося б поєднувати та прив’язувати вище описану проблему до ще однієї. Щоб читач повністю зрозумів, про що йдеться, пояснимо, що на початку листопада на зупинці поблизу станції метро «Героїв Дніпра» у Києві люди спортивної статури (так звані тітушки) не допускали потенційних пасажирів до вишгородських автобусів, погрожували водіям, фізично перешкоджали автобусам вирушити в рейс. Це спричинило черги, панічний настрій, незручності, галас та всілякі плітки.


Попри невдалу листопадову спробу наїзди «тітушок» повторилися 1 грудня тепер уже через ігнорування проблеми новопризначеними керівниками вишгородської районної та київської обласної влади. Директор ТОВ «Авто-Лайн» Олександр Балуєв неодноразово звертався до Оболонського РУГУ МВС у м. Києві, але результатів це не принесло.


Такі дії чиновників завдають не лише матеріальних збитків підприємству, яке з нуля організувало у Вишгороді бізнес, успішно і з користю для всіх його розкрутило, а й призводять до зневіри передусім жителів району. Дивним здається і той факт, що автопарк перевізника «Авто-Лайн» складається з сучасних автобусів західноєвропейського виробництва, тоді як автобусний парк конкурента — з «Газелей» та «Богданів», що, на мою думку, відрізняється за зручностями та технічними характеристиками.


Хотілося б зазначити, що схожі проблеми є не лише у ТОВ «Авто-Лайн», а й у всіх законних перевізників у Київській області, про що свідчать численні звернення до КОДА.


Можна й надалі наводити негативні наслідки втручання чиновників у господарську діяльність місцевих осередків бізнесу та підприємництва. Або не наводити, а просто чекати чергового соціального вибуху. Злі язики подейкують, що недовго залишилося...


Юрій ГОРОВИЙ, мешканець Вишгорода, член НСЖУ.