День у день з минулотижневим самітом ЄС суд міста Гамбург без будь-якого пояснення відхилив подану рік тому скаргу поляків на рішення німецького уряду, який дозволив прокладення трубопроводу «Північного потоку-1».
З позовом зверталося керівництво портів Щецин і Свиноустя. Дві нитки цього потоку перекривають так звану північну морську трасу. Кораблі з осадкою понад 13,5 м не можуть заходити до польських морських портів. У Свиноусті, зокрема у зв’язку з відкриттям газопорту, виникає потреба прийому суден з 15-метровою осадкою, але їх блокує російська газова труба діаметром 1,5 м, прокладена (незважаючи на обґрунтовані протести та апеляції поляків, керовані до уряду ФРН ще у 2007—2010 роках) на глибині 16 метрів.
Експерти прогнозують, що так само, не оглядаючись на ЄС, Берлін діятиме й у питанні проекту «Норд стрім-2». Днями до польського Управління з питань захисту конкуренції і прав споживачів (УЗКС) надійшов запит про висловлення Варшавою згоди на створення спільного підприємства Nord Stream 2 AG, яке займатиметься проектуванням, фінансуванням, будівництвом та експлуатацією двох паралельних трубопроводів планованою пропускною потужністю по 27,5 мільярда кубічних метрів газу на рік кожен. УЗКС уже заявив, що цей проект може призвести до суттєвого обмеження конкуренції на польському газовому ринку.
У геополітичному ж вимірі труби «Норд стрім-2» блокують не лише транспортування газу українською ГТС, а й процес диверсифікації джерел поставок блакитного палива до ЄС. У разі його створення не просто зросте залежність спільноти від «Газпрому», а й 80% імпорту російського газу буде сконцентровано на одній трасі.
Варшава.