Чернігівська дирекція УДППЗ «Укрпошта» сьогодні — це 564 відділення, 3070 працівників. 72 постійні маршрути розвозять поштові відправлення на території області, що за показниками густоти є найменш населеною в Україні — 32 мешканці на квадратний кілометр.

Уже минуло 9 місяців, як Олег Обушний (на знімку) очолив це підприємство. Дісталося воно новому керівнику в жалюгідному стані. Одних лише збитків — майже на 2 мільйони 300 тисяч гривень. І це за перший квартал! Також за часів попередника десятки працівників дирекції отримали безпідставні догани, а чимало листонош скоротили. Такий ось був стиль керівництва.
Натомість Олег Обушний зробив усе можливе, щоб покращити ситуацію на підприємстві. До речі, нині воно — прибуткове. Порівняно з аналогічним періодом минулого року темп росту доходів становить 106,5%, тобто на 6,1 млн. грн. більше.
Зустрівшись з керівником Чернігівської дирекції «Укрпошти», говорили про нинішню ситуацію на підприємстві, проблеми й перспективи.
— Олегу Олексійовичу, як вдалося подолати збитковість?
— Отримати істотні темпи зростання доходної частини вдалося за рахунок збільшення доходів від надання послуг національної пошти, а саме: від реалізації знаків поштової оплати на 2,9 млн. грн., пересилання дрібних пакетів на 1,4 млн. грн., від пересилання посилок на 1,1 млн. грн. Зросли витрати у зв’язку із підвищенням розцінок на паливно-мастильні матеріали, енергоносії, що є прямими витратами, пов’язаними із перевезенням та доставкою поштових відправлень. Також необхідно відзначити зростання доходів від надання фінансових послуг — пересилання поштових переказів та приймання платежів. Сума збільшення доходів порівняно з аналогічним періодом минулого року становить 3,3 млн. грн., тобто на 24,7% більше. На сьогодні частка доходів від надання фінансових послуг зросла та становить майже 17% в структурі доходів Чернігівської дирекції.
— Чи пропонує дирекція нові послуги?
— Так. Дуже позитивна динаміка помітна в напрямі співпраці з аграрними компаніями щодо укладення договорів на пересилання поштовими переказами дивідендів від оренди земельних паїв. У поточному році 32,5 тис. одиниць переказів було прийнято від таких компаній, як СТОВ «Дружба-Нова» та ТОВ «Агрікор Холдінг», а це становить майже 10% від загальної кількості всіх переказів області. Дирекція і надалі планує співпрацювати з цими та аналогічними компаніями для задоволення їхніх інтересів шляхом якісного надання послуги.
— Яка проблема у дирекції наразі є найбільш актуальною?
— Треба надати більшу самостійність дирекції для вирішення оперативних питань. Ось, скажімо, у нас є склад у приміському мікрорайоні Чернігова. Приміщенням ми не користуємося. Але знайшли орендаря на 60 квадратних метрів, який сплачуватиме оренду, земельний податок і покриватиме всі витрати на утримання приміщення. А це істотні кошти. Та Міністерство інфраструктури договір оренди не погоджує, мовляв, мала сума. І це не єдиний приклад. Звідки міністерським чиновникам з Києва знати, за які гроші в Чернігові згодні орендувати вільне приміщення? У нас чомусь погодження договорів оренди відбувається виключно через міністерство, хоча нині у всіх на вустах тема децентралізації та ліквідації зайвих функцій столичних органів.
— Над якими пріоритетними завданнями працюєте нині?
— Передусім над виконанням поточних завдань. Зокрема, на 4-й квартал дирекцією було розроблено низку заходів для зменшення збитковості та стабілізації фінансового стану. Насамперед заходи спрямовані на збільшення доходної частини, а саме доходів від послуги «Доставка рахунків» споживачам ТОВ «Чернігівгаззбут», доходів від приймання платежів на користь «Глобал Мані» (поповнення рахунків на мобільні оператори), доходів від пересилання переказів тощо. З метою поліпшення якості надання послуг та отримання доходів проведено зустрічі з новообраними головами адміністрацій, на яких було досягнуто домовленості щодо внесення в бюджети місцевих рад видатків на 2016 рік на ремонти, установлення та підтримку в належному стані абонентських господарств міст та селищ.
— Дирекція зменшує свої витрати?
— У цьому напрямі ми теж працюємо. Ось деякі приклади. При установці газового обладнання на 17 автомобілів щомісяця відбувається економія в розмірі 59 тис. грн. Тому вважаємо за доцільне і в подальшому впроваджувати такі заходи і плануємо до кінця року та протягом 2016-го ще встановити на 17 автомобілів газове обладнання, де це технічно можливо.
— Узимку поштові відділення будуть з теплом?
— Дуже актуальне питання щодо опалення відділень, які є спільними приміщеннями з ПАТ «Укртелеком». Нині у 4 об’єктах з 20 проводиться переобладнання систем опалення та встановлення автономного опалення, що дасть змогу бути незалежними від ПАТ «Укртелеком», отримати економію при використанні альтернативного опалення дровами, а на інших об’єктах контролювати споживання газу більш ретельно. В грудні також проводиться робота щодо переведення опалення відділень пошти на альтернативні види палива з причин дуже високої ціни на газ. Дуже добре, що генеральна дирекція розуміє наші проблеми і йде нам назустріч у їх вирішенні. Так, згідно з укладеним централізованим договором у чернігівську дирекцію поставляється 20 котлів «Булер’ян», які встановлять найближчим часом.
— Пошта продовжує виконувати ще й соціальні функції?
— Це, безперечно, доставки пенсій. Але у виконанні цього важливого завдання пошті потрібна допомога держави, особливо в нашій рідко населеній області, коли банки починають згортати деякі свої відділення у селах. Та і послуги їхні не завжди зручні для людей. Пригадую, як у Коропському районі була трагікомічна ситуація: вийшла жінка на пенсію, і банк загітував її отримувати грошову виплату в їхньому районному відділенні, а не через пошту. Тож якось жінка з села приїхала за пенсією, а пін-код вдома, за божницею забула. Верталася, лаючи сама себе — листоноша принесла б пенсію в хату... І такі ситуації непоодинокі.
— У нас чомусь поширилася думка, що друковані видання не актуальні, що всі переходитимуть на читання в електронному вигляді. Але я, коли був у редакції газети «Орегонець» (Портленд, США), то запитував редактора: «Коли викладаєте на сайт завтрашній номер газети?» — Він каже: «Сьогодні ввечері». Я здивувався — для чого ж, мовляв, тоді передплачувати газету? Тут уже він здивувався: «Як це? Наші люди люблять зранку до кави чи чаю взяти до рук свіжу газету!» Але ж в Америці інтенсивність Інтернету в рази більша і газети живуть!
— Я також переконаний, що друковані видання мають бути в кожній сім’ї, і сам не люблю читати газету на комп’ютері. Наші поштовики забезпечують лідируючі позиції в Україні по насиченості передплати — скажімо, на 1 липня в області передплачено 517 тисяч примірників, що становить 0,5 видання на 1 жителя. Гадаю, що і станом на 1 січня матимемо не гірший показник.
— І наостанок, ваші побажання колегам до Нового року.
— Я зичу, щоб новий 2016 рік був мирним і щасливим, добрим і світлим, а Різдво наповнило серця любов’ю, вірою та надією. Бажаю усім мудрості у своїх помислах, відповідальності у діях та духовного багатства.

Спілкувався Василь ЧЕПУРНИЙ.

Чернігів.

Фото надано Чернігівською дирекцією УДППЗ «Укрпошта».