Цієї п’ятниці у перший рейс вирушить експериментальний поїзд за маршрутом Україна — Грузія — Азербайджан — Казахстан, який дозволить зменшити собівартість транспортування українських товарів на ці ринки. Про це під час учорашнього засідання Кабінету Міністрів повідомив прем’єр Арсеній Яценюк.
За його словами, цей маршрут дасть можливість українській економіці знайти альтернативний шлях постачання товарів на ті ринки, які завжди були українськими, але на які через заборону транзиту російською територією та у зв’язку з торговельним ембарго зараз дуже складно доставляти товари.
«Наше завдання — мати єдиний наскрізний тариф і максимально завантажити цей потяг. Таким чином, якщо ми його завантажимо, собівартість транспортування українських товарів буде суттєво нижча», — зазначив глава уряду та повідомив, що представники Міністерства інфраструктури України і Укрзалізниця вже проводять з цього питання зустріч в Баку та особисто мав з цього приводу розмови з прем’єрами Казахстану і Азербайджану. І якраз у п’ятницю, після очікуваного підписання відповідних угод, цей поїзд вирушить в рейс. «А далі активно працюємо з нашими партнерами з тим, щоб фактично побудувати альтернативний шлях постачання українських товарів», — підкреслив А. Яценюк.
Глава уряду також доручив Міністерству економічного розвитку і торгівлі розширити список товарів, що потрапляють під контрзаходи української сторони з метою захисту нашого внутрішнього ринку від економічної агресії Російської Федерації. Паралельно Україна проводить консультації з європейськими партнерами щодо виконання Угоди про зону вільної торгівлі між Україною і Європейським Союзом, за якою Україна і ЄС повинні чітко дотримуватися всіх вимог, правил і стандартів Світової організації торгівлі, в тому числі і в питанні транзиту. На його думку, саме європейські партнери можуть допомогти Україні «пройти доволі цей складний економічний етап, після того, як Росія вкотре порушила двосторонні та багатосторонні угоди в частині економічної кооперації між Україною і Російською Федерацією».
Ще одне доручення прем’єра — цього разу Міністерству енергетики та вугільної промисловості і Антимонопольному комітету — стосується зменшення вартості пального у зв’язку з падінням цін на нафту. «Ціна на нафту зараз вже на рівні 30 доларів, а заправки поки що стоять на тих самих цінових параметрах, що й місяць тому», — сказав А. Яценюк та запевнив, що в даному разі йдеться не про адміністративний тиск, а виключно про економічні передумови зменшення вартості нафтопродуктів. Прем’єр також наголосив на необхідності виконання Антимонопольним комітетом доручення щодо напрацювання разом із операторами ринку формули ціноутворення на нафтопродукти залежно від того, яка ціна на нафту на світових ринках.
Нагадавши про необхідність виконання рішення Кабміну, за яким формування тарифу на теплопостачання прив’язується до зовнішньої температури, прем’єр запропонував віце-прем’єру Геннадію Зубку провести селекторну нараду та ще раз нагадати підприємствам теплокомуненерго, що вони не зможуть перекладати свої витрати на громадян країни. «Поясніть їм, що газ треба економити, а рахунки людям треба виставляти тільки за отримане тепло в квартирах», — сказав він. А заодно Міністерство юстиції має перевірити правові підстави рішення Національної комісії з регулювання енергетики і комунальних послуг, за яким на громадян покладаються додаткові витрати за транспортування газу, які не передбачені чинним законодавством.
Дослівно
Арсеній Яценюк: «Чим нижча ціна нафти на світовому ринку, тим нижча ціна має бути на автозаправній станції. І навпаки. Це повинна бути публічна, прозора формула і публічний підхід. Підкреслюю — виключно ринковими методами. Чим менша ціна на нафту, тим менша ціна на «пістолеті». Поки що Антимонопольний комітет України вже протягом трьох місяців не спромігся це зробити. Я сподіваюся, що вони знайдуть механізми».
Фото з сайту http://www.kmu.gov.ua