Берлінський сільськогосподарський ярмарок, що проходить у столиці ФРН уже 81-й раз, особливо представляти немає потреби. Адже навіть не дуже обізнані люди знають: тут щороку відбувається огляд досягнень світової аграрної галузі та виробництва продовольчих товарів. Також тут традиційно демонструється продукція харчової, лісової і деревообробної промисловості, ландшафтного господарства, садівництва, технології розмноження домашнього тваринництва і птахівництва.

 


Зазвичай ярмарок відвідують понад 400 тисяч гостей і учасників із 70—80 країн, а офіційні делегації представляють їх міністри сільського господарства та продовольства. Одне слово, в Берлін їдуть фахівці від «землі», щоб не тільки «себе показати», а передовсім продати, продати, продати! Те, що напрацювали, бо це — ярмарок!


Україна, котра декларує наміри реалізовувати якомога більше аграрної продукції у Європі, вже другий рік поспіль відмовилася від установлення офіційного стенда зі своєю продукцією (хоч німецька сторона й пропонувала для цього надзвичайно вигідні й привабливі умови. — Авт.). Тож деякі ЗМІ повідомили лишень, що наша країна подивувала німців «полтавськими варениками, домашньою ковбасою і великою кількістю найменувань міцних алкогольних напоїв», якими безплатно пригощала гостей під час відкриття ярмарку. І цього разу, як і торік, «житницю» Європи представляли лише кілька українських підприємців, котрі на власний страх і ризик взяли в ньому участь.


До речі, полтавськими варениками та іншими смаколиками частував невтомний ентузіаст і німецький підприємець Валерій Михайлов, який майже два десятиріччя тому емігрував до ФРН і в такий спосіб намагається привернути увагу до України.


Слава, слава, звичайно, звитяжцям, але, у зв’язку з тим, що з першого січня Україна повноцінно увійшла в зону вільної торгівлі з країнами ЄС, було і логічно, і доцільно показати, як то кажуть, чим ми багаті. Адже нині дозвіл на торгівлю з Євросоюзом має майже тисяча українських компаній, зокрема й виробники молочної продукції. То чому було б і не представити бодай їх товар на ярмарку?


Марно шукати відповіді на це запитання, адже й глава української делегації на «Зеленому тижні» міністр аграрної політики та продовольства України Олексій Павленко в інтерв’ю Укрінформу відбувся лише похвальбою про те, що Україна нині експортує продукцію до майже 190 країн світу і годує 140 млн. осіб. А також досягненнями наших аграрників у продажу зернових, соняшникової олії, меду та кондитерських виробів. Й тим, що начебто наші продовольчі товари є вже давно на полицях європейських магазинів, і тутешні споживачі цінують їх за екологічну чистоту. От тільки, щоб європейський споживач ще більше оцінив їх перевагу, чомусь аграрне відомство України не представило цю продукцію на «Зеленому тижні»...


Берлін.