Чиновники намагалися підсунути полтавцям логотип міста, створений російською фірмою одіозного українофоба
На сайті «Полтава туристична» управління культури міськвиконкому днями з’явилася інформація про появу «власного логотипа» обласного центру та його графічне зображення (на знімку). Полтавці одразу звернули увагу не так на сам знак, як на його «батьків». Адже народження візитівки міста стало можливим «завдяки співпраці з київським представництвом дизайн-студії Артемія Лебедєва». Ідеться про російську фірму, фундатором якої є одіозний українофоб, який після окупації Росією Криму поспішив «ощасливити» його своїм логотипом й водночас звільнив керівника київської філії за те, що той публічно висловив симпатії до Героїв Небесної Сотні.
Громадськість обурилася, тож у наступному повідомленні на сайті йшлося вже про презентацію не загального, а лише туристичного логотипа міста, розробленого нібито «на безплатній основі». Та й узагалі виявляється, три дні тому представили тільки «пробний варіант», який іще потребує фахових і громадських обговорень, а також затвердження депутатами міськради...
І це при тому, що перша інформація від чиновників недвозначно сповіщала про інше навіть своїм заголовком: «Полтава — місто, що вже має власний логотип». Та коли «креативний» скандал сягнув апогею, автор цитованих рядків начальник відділу туризму та культурної спадщини управління культури міськвиконкому Віталій Павлов у розмові з журналістами вибачався за надмірну «самодіяльність». Мовляв, він «з літа 2015 року» самостійно домовлявся з працівниками київського представництва дизайн-студії Лебедєва, котрі погодилися виконати роботу безплатно... Віталій Павлов стверджує, що жодного замовлення з боку виконкому міськради не було. Як і належних у таких випадках обговорень та затверджень на художній раді й профільною депутатською комісією. Свою провину в порушенні процедури чиновник визнає й «як один із співрозробників туристичного логотипа» знімає його з порядку денного...
Саме за таку необдуману ініціативу дорікала своєму підлеглому перед журналістами заступник міського голови Світлана Тарашевська. Бо й вона нібито дізналася про той логотип тільки з повідомлення на сайті «Полтава туристична» й страшенно тому здивувалася... Тож пані Світлана навіть висловила сподівання, що після такої «самодіяльності» Віталій Павлов сам напише заяву про звільнення з посади. Водночас до обговорення скандалу в соцмережах долучився Артемій Лебедєв. За його словами, над розробленням логотипа працював «корінний полтавчанин» Володимир Павленко. Тож, мовляв, які можуть бути претензії.
При цьому навіть нефахівцеві впадають в око певні східні мотиви логотипа, які лише «віддаляють» його від Полтави. У первинному поясненні чиновників фігурують три пагорби міста й «лук із напруженою донизу стрілою», який нібито перенесли на сучасний герб міста з давнього, козацького. Хоча насправді за тією «трійцею» пагорбів ніхто Полтаву не ідентифікує. До того ж на сучасному гербі обласного центру лук поєднано зі щитом воїна.
На логотипі, серед візерунків і квіточок, він сприймається швидше як пародія на самого себе.
Щоб почути думку фахівця, власкор «Голосу України» звернувся до одного з найавторитетніших полтавських мистецтвознавців колишнього багаторічного директора художнього музею Кіма Скалацького. «Словом, про нього можна сказати так: «Не годиться!», — зазначив Кім Григорович. — По-перше, зображення і шрифт узагалі «не туляться» один до одного, вони зовсім різні. Водночас малюнок перевантажений деталями, позбавлений обов’язкового для логотипів лаконізму. Не кажучи вже про те, що така візитівка міста повинна «прочитуватися» більшістю людей без додаткових розгорнутих пояснень. Поєднання візерунків із луком також незрозуміле.
Використовувати народний орнамент, звичайно, можна, та є ж значно кращі, суто полтавські, зразки».
Депутатська комісія міськради, що опікується питаннями туризму, засудила безвідповідальні дії керівника відділу туризму та охорони культурної спадщини управління культури міськвиконкому і відмовилися від логотипа, розробленого дизайн-студією Артемія Лебедєва.
Полтава.