З 1 лютого в Росії введено в дію нові, ухвалені в грудні, підзаконні акти щодо «контролю міжнародного транспорту».
Вони змінили суть регульованих дотепер двостороннім договором принципів вантажних автоперевезень, у тому числі транзиту в треті країни. Змінено і трактування поняття «перевезення на користь третьої країни».
Зокрема, відтепер лімітуватиметься перевезення через російську територію товарів, виготовлених у Польщі, наприклад, зарубіжними фірмами.
У Варшаві односторонні кроки Кремля назвали такими, що суперечать «як міжнародному праву про автоперевезення, так і двосторонній угоді 1996 року», та вважають неприйнятними для польської сторони. В міністерстві інфраструктури і будівництва РП наголосили, що цей удар Москви спрямований «не лише в польських перевізників, а й у польську економіку в цілому». Адже, за оцінками експертів, реалізація такої політики призведе до того, що на російському ринку залишиться тільки до 15% польських перевізників.
Свою гру росіяни ведуть досить тонко. Наприкінці січня закінчився термін дії дозволів для польських водіїв, які виконують транзитні перевезення територією Російської Федерації, а Москві та Варшаві й досі «не вдалося» домовитися щодо дозволів на 2016 рік. Останній раунд двосторонніх переговорів стосовно контингенту дозволів на поточний рік у рамках Змішаної польсько-російської комісії з питань міжнародних перевезень мав відбутися минулого четверга, але російська делегація так і не прибула. У Білокам’яній в «умисному затягуванні переговорів» звинуватили польську сторону, яка, мовляв, «зайняла вкрай неконструктивну позицію, відмовляючись надавати свої пропозиції щодо кількості дозволів». Після наполегливих прохань із Варшави Москва все-таки «люб’язно погодилася» прислати своїх представників для «узгодження позицій».
Поки тривають переговори на рівні експертів, російська сторона повідомила, що польські водії, які в’їхали до РФ на підставі минулорічних дозволів, можуть безперешкодно залишити її територію до 15 лютого.
Варшава.