Сьогодні у Варшаві стане відомий склад нової урядової комісії з розслідування авіакатастроф державної авіації, яку створюють розпорядженням міністра національної оборони для відновлення вивчення причин Смоленської трагедії 10 квітня 2010 року.
Склад комісії буде розширено з 30 до 60 осіб, а в разі необхідності глава оборонного відомства країни матиме право створювати нові комісії, але за погодженням з міністром внутрішніх справ. Натомість склад спеціальних підкомісій міністр оборони зможе призначати на власний розсуд.
За словами міністра оборони Антоні Мацєревіча, предметом вивчення експертів будуть усі аспекти Смоленської катастрофи — «від оголошення тендера на ремонт ТУ-154М (капітальний ремонт літака здійснювала в червні—грудні 2009 року фірма «Авіакор» в Самарі) до останнього його польоту з Варшави до Смоленська 10 квітня 2010 року».
У рапорті попередньої комісії, оприлюдненому в липні 2011 року, причиною катастрофи було визнано зниження літака під час заходу на посадку нижче дозволеного рівня та зіткнення з деревами. У ході нового розслідування буде враховано, зокрема, й напрацювання очолюваної А. Мацєревичем у 2010—2015 рр. парламентської групи, яка вела своє паралельне вивчення причин катастрофи і не відкинула версію, що причиною трагедії міг бути вибух на борту літака.
Нагадаємо, що 10 квітня 2010 року під час заходу на посадку на російському військовому летовищі «Сєвєрний» літак, на борту якого перебували президент Польщі Лех Качинський з дружиною та члени офіційної делегації (всього 96 осіб), зазнав катастрофи, в результаті якої ніхто не вижив. Делегація летіла, щоб узяти участь у заходах, присвячених 70-й річниці Катинської трагедії (розстрілу НКВС польських офіцерів у Катинському лісі).
Варшава.