Учора минув останній день «мораторію» в польсько-російському протистоянні навколо перевізників, який давав можливість польським фурам безперешкодно виїхати з території РФ на підставі дозволів, пролонгований термін дії яких закінчився 31 січня 2016 року. Це єдине досягнення кількох раундів двосторонніх переговорів. З інших питань порозуміння досягнути не вдалося — пат триває.

 

Змішана польсько-російська комісія з питань міжнародних перевезень діє ще з 1990-х років. Вона встановлює щорічні контингенти дозволів на автомобільні дорожні вантажоперевезення не лише між двома країнами, а й на транзити, — пояснили кореспондентові «Голосу України» в Асоціації міжнародних автомобільних перевізників Польщі. Останній раз цей контингент встановлювався у 2012-му. Проте причиною російсько-польської «війни перевізників» стало запровадження російською стороною з 1 січня ц. р. нових нормативно-правових актів на виконання федерального закону «Про контроль за міжнародними перевезеннями». Цими документами Москва в односторонньому порядку змінила попередні двосторонні узгодження (викладені в договорі 1996 року) щодо категоризації перевезень, вводячи адміністративні бар’єри, які, за оцінками експертів, дуже швидко призвели б до повного усунення польських автомобільних вантажних перевізників з російського та азіатського ринків.


Тож польський уряд жорстко став на захист своїх автоперевізників. Російські переговорники, виїжджаючи з Варшави, декларували готовність внесення змін до свого законодавства упродовж двох місяців. Обидві сторони домовилися, що розпочнуть роботу над текстом нової двосторонньої угоди, яка має запобігти подібним ситуаціям у майбутньому. Станом на сьогодні переговори не ведуться. Тож про якісь конкретні терміни відновлення дорожніх вантажоперевезень між Росією і Польщею поки що говорити не доводиться.


Станом на вчорашній день із Росії виїхали всі польські вантажівки. Те саме мали зробити і російські перевізники.

Варшава.