Народний депутат Микола Кучер про оцінку роботи уряду:

 


— Як народний депутат, передусім орієнтуюся на настрої людей, які мене обрали. А я практично не зустрічав громадян, які б підтримували уряд. Оцінка вкрай негативна, бо людям не стало жити краще, а навпаки — важче.


Казати, що Кабінет Міністрів взагалі нічого не зробив, також неправильно. Багато чого здійснили щодо макрофінансової стабілізації. Але уряду не вдалось головне — покращити життя людей, не вдалося знайти діалог з суспільством, бізнесом.


Згоден, що оцінка уряду — це і оцінка роботи депутатського корпусу. Адже для того, щоб проводити реформи, піднімати країну, має бути тісна взаємодія між Кабміном і парламентом, між міністрами і депутатами. Я можу з відповідальністю сказати про АПК, в якому я є фахівцем і входжу до парламентського Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин. У цьому напрямі співпраці не було, хоча тепер у Кабміні наголошують, що відкриті до діалогу. Але скільки разів ми не зверталися раніше з листами щодо важливості збереження спецрежиму ПДВ для сільгоспвиробників, і з відкритими зверненнями до Прем’єр-міністра — отримували лише відписки, конструктивного діалогу не відбулося.


Звісно, сьогодні потрібно ефективно системно співпрацювати з міжнародними фінансовими донорами, передусім з МВФ, особливо зважаючи на ту ситуацію, в якій опинилась країна. І, звичайно, основним перемовником з міжнародними структурами є Кабінет Міністрів. Але він повинен відчувати суспільство і бути тим посередником і зв’язком між суспільством та міжнародними установами.


Потрібно йти на якісь поступки, але вони повинні бути в межах розумного, зважені й не шкодити національним інтересам.


Аграрії розуміють, що скасування спецрежиму — це питання часу. Та всі орієнтувались на дату, прописану в Коаліційній угоді — 1 січня 2018 року. Сільгосппідприємства мали підготуватися, скориставшись перехідним періодом. Але замість цього ми отримали удар по галузі. Бізнесу потрібні від уряду стабільність і прогнозованість, а не раптові зміни правил гри за кілька днів до нового року. Інакше бізнес не може працювати і розвиватись. Від скасування спецрежиму найбільше втрачають середні господарства — зі 100—300 га землі, особливо ті, які працюють у тваринницькій галузі.


Певна річ, потрібно заслухати звіт Кабміну, а також міністрів — на парламентських комітетах та фракціях. Але те, що буде перезавантаження уряду — це однозначно. Інше питання, в якому форматі: чи зміняться певні міністри, чи весь склад уряду разом з прем’єром. Ми сьогодні багатьох міністрів називаємо реформаторами, а реально із 30—40 напрямів зроблено лише одну реформу, якою хваляться. Наприклад, зі звіту уряду зрозумів, що Міністерство охорони здоров’я — це міністерство, яке займається закупівлями медикаментів. Але в інших багатьох важливих напрямах нічого не робиться, особливо в обласних, районних лікарнях, де відбувається свавілля. А головне, що суспільство незадоволене роботою уряду.


Якщо говорити про міністра економічного розвитку і торгівлі Айвараса Абромавичуса, то найбільша його заслуга — система електронних державних закупівель ProZorro. Відчувається, що над її реалізацією трудилися професіонали, які змогли зробити так, що механізм запрацював. Але що далі? Чому ми не чули за цілий рік про виробництво, ключові напрями промислової політики?! Є ще багато питань, якими повинен перейматися міністр економіки. Зокрема, коли аграрії боролися за збереження спецрежиму ПДВ, жодного бачення цього питання від міністра ми не почули.


Записала Галина КВІТКА.