Москва запросила Варшаву негайно повернутися до двосторонніх переговорів з урегулювання кризи у вантажних автоперевезеннях, які остаточно припинилися в ніч з 15 на 16 лютого.

 

Учора польська частина Змішаної польсько-російської комісії з питань міжнародних перевезень відбула до Білокам’яної. Сьогодні розпочинаються переговори на рівні експертів, адже на момент виїзду польська сторона так і не отримала від росіян жодних письмових гарантій та визначених термінів внесення змін до федерального закону «Про контроль за міжнародними перевезеннями» і нормативно-правових актів до нього.


Однак після телефонної розмови заступника міністра інфраструктури і будівництва Єжи Шміта (відповідального за ці переговори з Москвою) із заступником російського міністра транспорту Миколою Асаулом міністерство інфраструктури і будівництва РП поінформувало: останній запропонований Росією протокол, який представляє її позицію на переговорах, «можна взяти за основу». При цьому в комюніке міністерства зазначається, що польські перемовники поїхали до Москви зі своїми зауваженнями. Якщо експерти узгодять взаємоприйнятну позицію, то завтра може відбутися зустріч на рівні заступників міністрів і підписання документа, який дозволить відновити рух автоперевізників через російсько-польський кордон.


Польські експерти одностайні в тому, що до такого швидкого «скресання криги» в переговорах привело блокування проїзду російських фур територією України. Адже це прирекло російських далекобійників «пробиратися» в країни ЄС і в зворотному напрямку  через порти Калінінградської області і Литви, які мають поромні сполучення з Німеччиною, Данією та Швецією. Такі «об’їзди» щонайменше на 500 км довші, ніж через територію Польщі, а їх вартість на 30—50%, а подекуди й на 100% вища.


У коментарі «Голосу України» президент Асоціації міжнародних перевізників Польщі Ян Бучек повідомив що Москва пробувала «об’їхати Варшаву» також з іншого боку:


— Під час переговорів 1—3 лютого росіяни погрожували, що підпишуть угоду про транзит з Європейською комісією (ЄК), якщо їм не вдасться домовитися з Польщею. Проте в Генеральній дирекції з питань транспорту і мобільності ЄК чітко дотримуються принципу, що за міжнародний транзит «відповідають країни-члени ЄС, а не Єврокомісія. Тож це питання регулюється не угодою ЄС-Росія, а винятково двосторонніми договорами між країнами євроспільноти і Москвою».

Варшава.