У Запоріжжі керівники області та міста зустрілися з народними депутатами, які представляють Запорізький край у Верховній Раді. Андрій Гальченко, Ігор Артюшенко, Євген Балицький, В’ячеслав Богуслаєв, Сергій Валентиров, Петро Ванат, Вадим Кривохатько, Олександр Пономарьов, Олександр Романовський, Петро Сабашук та Микола Фролов обговорили актуальні проблеми регіону. Головна тема розмови — мости, спорудження яких триває ще з 2004-го, два останні роки майже зовсім не будуються. Заміни замовника і генпідрядника завершилися пошуком винних у погубленому будівництві.

Нагадаємо, що початковий кошторис запорізької «будови століття» — 1,9 мільярда гривень. Зазвичай щороку (окрім 2012-го) виділялося не більше 150 мільйонів гривень. Мостові переходи (тобто два мости з острова Хортиця — на лівий та правий береги Дніпра) мали завершити в 2009-му. Не завершили... У 2010 році був ухвалений новий титул будівництва і новий кошторис (адже ціни  зросли) — 5,3 мільярда гривень. У 2011-му, щоб із Запоріжжя не дратували проханням грошей, будівництво у міського УКБ забрали. Мотивуючи це тим, що «чекати 2014 року (тоді планувалося відкрити рух через мости. — Авт.), то задовго».

Прийшли новий замовник і новий генпідрядник — шляховики з Умані без досвіду спорудження мостів такого класу. Втім, 2012-го було виділено (вперше і востаннє) 750 мільйонів гривень. Будівельники цього року попрацювали справді на славу і освоїли всі кошти. Вирубали дерева, оновили дорогу Хортицею, спорудили вздовж неї високі паркани, звели «міст у нікуди» через залізницю, а власне мостові переходи через Дніпро залишилися в непорушному вигляді. А вже 2014 року і той лад погас. Періодичні зойки із Запоріжжя у кращому випадку закінчувалися виділенням якихось «пожежних» грошей, і на тому все. І взагалі мостова хроніка останніх двох років — це заяви про крадіжки, про руйнації вже збудованого, про те, що не лише на консервацію конструкцій, а на те, щоб платити за аварійне освітлення будівництва та утримання сторожів, немає грошей.

Під час звітної зустрічі виступив голова Тимчасової слідчої комісії з питань проведення технічної експертизи будівельних робіт та перевірки використання бюджетних коштів при будівництві мостових переходів через річку Дніпро в місті Запоріжжя народний депутат України Петро Сабашук. Парламентарій вважає, що саме час уже звертатися до Генпрокуратури та СБУ з проханням «повернути в Запоріжжя розгляд справ стосовно розкрадання бюджетних коштів під час будівництва мостів». Водночас Петро Сабашук запропонував провести інвентаризацію технічного та економічного стану об’єкта за рахунок Кабінету Міністрів України...

Ось такі сумні підсумки 12-річного закопування в землю майже двох мільярдів бюджетних коштів. На жаль, винних, напевне, не знайти...

А стратегічний об’єкт державного значення, схоже, гине під дією природних факторів. Йде війна на сході, а між Дніпропетровськом та Каховкою (281 кілометр по прямій) єдина переправа в Запоріжжі. Це гребля Дніпрогесу (по дві смуги руху в кожному напрямку) і післявоєнні мости Преображенського — по одній смузі в кожному напрямку. Про те, що 35 відсотків жителів 750-тисячного Запоріжжя мешкають на правому березі Дніпра, вже й говорити годі.

Запоріжжя.