Залізничники поспішають...

До напливу відпочивальників на чорноморське та азовське узбережжя Херсонщини залишилося якихось два-три місяці, а інфраструктуру прибережних районів почали готувати лише частково. Скажімо, у Генічеському районі області роботи на автодорогах не проводяться зовсім. Натомість ударно працюють залізничники: подовжують перон станції Новоолексіївка, перекладають «проблемні» ділянки колії.
«У 2014 році Придніпровська залізниця різко зменшила кількість поїздів у Приазов’ї. Ми мало не на колінах стояли, умовляючи її адміністрацію дати додаткові пасажирські потяги у 2015-му. Врешті, успішний сезон минулого року довів, що перевезення на узбережжя можуть і повинні бути прибутковими,  — задоволено каже перший заступник голови Генічеської РДА Олексій Сищенко. — У сезон відпусток-2016 очікуємо щоденного прибуття двадцяти пасажирських потягів до станції Новоолексіївка і десяти — до Генічеська. Тож на відпочинок дістатися залізницею з усіх куточків України буде комфортно».

...а дорожники зволікають

Хоча цього вочевидь не можна стверджувати про автомобільні шляхи. Сьогодні вони являють собою скупчення ям та суцільні колії, продавлені в асфальті колесами вантажівок. У Генічеському районі вже підрахували, що бодай на ямковий ремонт потрібно щонайменше 1,2 мільйона гривень. А їх немає, і невідомо, чи знайдуться, хоча дедалі ближче час, коли навантаження на тутешні траси за рахунок транзитного транспорту збільшиться в чотири-п’ять разів. Експлуатаційні ж організації з цього приводу нічого обнадійливого повідомити також не можуть. Зате чи не щодня до поліції надходять заяви автомобілістів, котрі понівечили ходову частину своїх «залізних коней», втрапивши у «пастку» на дорогах, і тепер збирають документи для страховиків на сплату компенсації. Чи для підготовки судового позову на дорожників.
— Нині у районах працюємо за тимчасовою схемою. З початку року залатали ям загальною площею понад 11 тисяч квадратних метрів. Але це не більше чотирьох відсотків від необхідного, — зазначає начальник Служби автодоріг Херсонщини Микола Савченко. — Тільки на ямковий ремонт у масштабах регіону цьогоріч потрібно не менше 350 мільйонів гривень. Але оформлення держбюджетних призначень триває досі. Коли точно надійдуть кошти — прогнозувати складно.

Факт

Торік ремонт доріг на Херсонщині спільними зусиллями розпорядників державного та місцевих бюджетів спромоглися профінансувати заледве на третину. Нині уряд обіцяє загалом 219 мільйонів гривень на ремонт ділянок кількох трас національного та регіонального значення Одеса — Мелітополь — Новоазовськ, Цюрупинськ — Скадовськ, Білозерка — Херсон, Херсон — Генічеськ. 

 Латають толокою

Виходячи з того, що бюджетних коштів навіть за найкращого сценарію на всі «латання» асфальту не вистачить, місцеві громади спішно шукають альтернативні джерела фінансування. Зазвичай це збирання пожертв. Ще торік у Херсоні та по окремих селах Цюрупинського району підприємства та жителі відновлювали ділянки найбільш занедбаних трас чи проїжджої части вулиць толокою: самі, орендували техніку, купували асфальт, наймали робітників, та й самі виходили працювати у вільний час («Голос України» про це писав). Але зараз процес стає значно організованішим: толоки планують у масштабах цілих районів.

Херсон.