Уже у вересні завершиться ремонт волинської дільниці багатостраждального автошляху Львів — Луцьк, на львівській ділянці про це вже відрапортували. Хоча доля дороги через містечко Радехів, що на Львівщині, викликає сумніви. Такими «танкодромами» автомобілістам рідко доводиться їздити. Здається, галичани вирішили хоч цим допекти своїм сусідам із Волині. Це ж треба так зіпсувати добру справу!

На відміну від Львівщини, шляхи на Волині завжди були кращими. Стосувалося це і згаданої вище магістралі. Навіть до цьогорічної весни дорога від Луцька до кордону областей підтримувалася у відносно пристойному стані. Але і вона потребувала серйозного ремонту. Вже в березні на волинській ділянці автодороги загального користування державного значення Львів — Радехів — Луцьк розпочалися роботи. Проводяться вони, як і на Львівщині, за рахунок надпланових митних надходжень. До спеціального фонду обласного бюджету за 2015 рік надійшло 141,41 мільйона гривень. В січні Волинська митниця план по платежах не виконала. За лютий 2016 року в цей фонд перераховано 60,8 мільйона, в березні очікується надходження в цей фонд а розмірі 30 мільйонів гривень. Ще 58,228 мільйона гривень області виділено на ремонт доріг з державного бюджету. Ці кошти будуть витрачені на інших автомагістралях.
Минулої середи на важливому для області об’єкті відбулася виробнича нарада за участю голови облдержадміністрації Володимира Гунчика, керівників шляхобудівельних організацій, проектантів. Ще до її початку мав нагоду порозмовляти із заступником начальника Служби автомобільних доріг в області Юрієм Ришкевичем.
— Загальна протяжність дороги, яку потрібно відремонтувати, — 60,7 кілометра. Всю ділянку розбили на вісім лотів, два з них уже розіграні серед підприємств-учасників тендерних закупівель. Підрядниками стали підприємство «Луцькавтодор-сервіс» та одеська фірма «Автомагістраль-Південь», — зазначив співрозмовник.
Перша компанія виграла тендер і робитиме ремонт 9.9 кілометра шляху за договірною ціною 70,159 мільйона гривень, друга — приводитиме до ладу магістраль на ділянці 5,4 кілометра. Вартість робіт оцінено в 33,666 мільйона гривень.
Голова наглядової ради генпідрядної організації Юрій Ольховий розповів, що держава досі боргує понад 22 мільйони гривень за роботи, виконані ще в 2012 році на магістралі М-07 Київ — Ковель — Ягодин, а також на об’їзній дорозі в місті Кременець Тернопільської області. Зараз підприємство теж поки що працює за рахунок власних обігових коштів, до речі, взятих у кредит.
На ділянці поблизу сіл Шклінь і Софіївка, що в Горохівському районі, де ми побували, ремонтники працюють майже повний світловий день. Як розповів Юрій Ольховий, фрезерні роботи із вирівнювання існуючого полотна вже виконано на 80 відсотків. До кінця тижня за доброї погоди вони будуть завершені повністю. Вкладено вже понад п’ять тисяч тонн асфальтобетону.
Коли спостерігаєш, як вправно дорожники працюють на сучасній імпортній техніці, не виникає жодних сумнівів, що зі своєю роботою вони впораються швидко, виконають її якісно.
За інформацією, яку надав перший заступник начальника Служби автомобільних доріг в області Михайло Кінах, інший генпідрядник — одеська фірма «Автомагістраль-Південь» — на своїй ділянці від кордону областей і включаючи село Журавники Горохівського району — поки що проводить лише інженерні роботи. Але вже 5 квітня тут теж розпочне працювати техніка. На цю ж дату призначені торги і по решті шести лотах.
Проводячи нараду, голова Волинської ОДА Володимир Гунчик, звернув увагу присутніх на якість виконаних робіт. 
— Потрібно продумати спільні дії місцевої і обласної влади по місту Горохову. Не хочу, щоб ми зробили так, як у Радехові, — зауважив керівник ОДА. А вислухавщи повідомлення одного із учасників наради, що в районі села Стоянів Львівської області на відремонтованій дорозі вже з’явилися тріщини, а це може призвести до швидкої руйнації дорожнього полотна, Володимир Гунчик з осудом сказав: — Не їхні, це наші спільні проблеми. По нашій дорозі проїдуть фури, а потім розвернуться і скажуть: «На Львів не поїдемо, бо там знову дорога погана». Зустрічатимемося з головою Львівської ОДА і разом вирішуватимемо, що в Радехові потрібно зробити. Львів’яни Радехів кинули, бо це «радехівська» дорога і, мовляв, хай вони за кошти місцевого бюджету її роблять. Це неправильно, Радехів же не перескочиш. Його або по об’їзній, або по місту треба проїхати. Там не дорога, а... Волиняни не повинні допустити такої помилки в себе ні в Горохові, ні в жодному селі, через які проходить магістраль. Ми через Горохів повинні пройти «парадом».
Голова ОДА поставив перед присутніми ще одне завдання: відремонтувати додатково ще вісім кілометрів об’їзної дороги навколо Луцька, що з’єднує львівське шосе з київським. Це, на його думку, по-перше, прикрасить місто, по-друге, зніме проблеми, які там існують.
Що ж, на Волині, хочуть врахувати помилки сусідів і зробити свою ділянку магістралі привабливою і зручною як для водіїв, так і для пасажирів. Не могло не порадувати і те, що вже сьогодні йшлося про необхідність проведення таких ремонтних робіт на автомагістралях, що ведуть із Луцька до Ковеля, Володимир-Волинського.

Волинська область.

Цифри і факти

Поруч із ремонтом дорожнього полотна на зупинках громадського транспорту будуть реконструйовані всі 22 старі павільйони і змонтовано ще майже чотири десятки нових легкої конструкції. Вздовж дороги в усіх населених пунктах змонтують нові або відремонтують старі світильники, встановлять дорожні покажчики на двох мовах: українській та англійській. Планується також оголосити конкурс на краще оформлення в’їзного знака з боку Львівської області.

 

 

Техніка на волинській ділянці шосе працює з повним навантаженням.

 

 

Голова ОДА Володимир Гунчик демонструє ескізи майбутніх реконструйованих павільйонів.

Фото автора.