Як свідчать дані польських статистичних служб, наші співвітчизники є передовиками польського ринку. І не лише в пошуку роботи, а й у закупах. Днями газета «Пульс бізнесу» опублікувала аналітичний матеріал, в якому журналісти називають українців (після німців) «королями купівлі польських товарів і послуг».

За даними Головного статистичного управління Польщі, попри війну і складну економічну ситуацію в Україні, «інтерес українських громадян до польських товарів не знижується» — у четвертому кварталі 2015 року кількість перетинів кордону українцями зросла на 23%, тоді як рух на російському і білоруському кордонах впала відповідно на 15,6% та 6,3%. Метою понад двох третин наших співвітчизників, котрі відвідали Польщу торік, були покупки. На товари, придбані в польських магазинах, пішло 85% здійснених в сусідній країні видатків, ще 15% — на сферу послуг.
Якщо середньостатистичний іноземець у четвертому кварталі 2015 року «залишив» у Польщі 480 злотих (майже 115 євро), то «статистичний українець» — 749 злотих (175 євро). Кожен четвертий злотий (понад 2 млрд. злотих, або 14 млн. гривень), витрачений в касах польської торговельної мережі в останні місяці минулого року, — з кишень українських покупців. Більшість купівельних операцій здійснювалися у 50-кілометровій польській прикордонній зоні. Аналітики підкреслюють, що «серед уподобань прибульців зі Сходу» (так називають наших співвітчизників польські експерти) були не продукти харчування і послуги, на які припало лише 15%. Наших співвітчизників більше цікавили ремонтно-будівельні матеріали (28% видатків), побутова техніка (19%) і запчастини та аксесуари для ремонту і технічного обслуговування транспортних засобів. Пояснюють це, з одного боку, тим що «ситуація на сході України поволі нормалізується, а це сприяє відновленню споживання, яке посилюють характерні для цих територій проблеми із постачанням». Інша гіпотеза така, що «зниження експорту з Польщі на ринок України змушує українських підприємців шукати товари самотужки, «іншими каналами».
Проте є й інші аргументи-пояснення української купівельної активності. Головний економіст Поштового банку Моніка Куртек вважає причиною розквіту прикордонної торгівлі «релятивно слабий злотий, особливо щодо євро». Натомість, за твердженням гендиректора Польської організації торгівлі та дистрибуції Анджея Фалінського, українці, які «не мають таких проблем, як білоруси і росіяни» («значне ослаблення національних валют в РФ і Білорусі» — цитата), «приїжджають до Польщі з «міцними» доларами.

Варшава.