У Комітеті Верховної Ради з питань правової політики та правосуддя відбувся семінар-тренінг «Практика Європейського суду з прав людини» для співробітників апарату Верховної Ради. Захід було проведено за підтримки спільного проекту Європейського Союзу та Ради Європи «Посилення імплементації європейських стандартів прав людини в Україні» та проекту ЄС і Ради Європи «Консолідація розробки реформ у сфері юстиції в Україні».
Під час семінару-тренінгу працівники парламентського апарату та профільних комітетів обговорили практику застосування Європейським судом з прав людини двох статей Європейської Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод стосовно України: статті 5 — законність затримання чи позбавлення волі, що здійснюється у відповідності із процедурами, передбаченими національним законодавством, та статті 6 — право на справедливий судовий розгляд.
Як зауважив завідувач секретаріату Комітету Верховної Ради з питань правової політики та правосуддя Володимир Венгер, семінар сприятиме набуттю досвіду працівниками парламентського апарату та комітетів для написання та аналізу законопроектів із урахуванням європейського досвіду. Семінари, які проводяться у парламенті за підтримки ЄС, вже стали популярними — до них виявили бажання долучитися і працівники секретаріату Вищої Ради Юстиції.
— Спільний проект Ради Європи у співпраці з профільними парламентськими комітетами було започаткований у 2015 році, й до кінця 2016 року проектом буде надано підтримку щодо проведення низки семінарів та практикумів, — розповіла керівник проекту «Консолідація розробки реформ у сфері юстиції в Україні» Олена Трапезнікова.
Старший юрист секретаріату Європейського суду з прав людини Павло Пушкар під час семінару проаналізував сегмент справ із практики Європейського суду, які стосуються України. «У практиці Європейського суду існує так звана презумпція на користь свободи та виключної підстави для обмеження свободи національними судовими органами, — наголосив він. — Це є особливо актуальним, оскільки нині у парламенті триває розробка змін до Конституції в частині судочинства».