Чи не найбільша проблема, яка є нині у нашій сільській місцевості — дороги. Усі знають, в якому вони жахливому стані. А особливо допікає ситуація тих водіїв, які щодня змушені метр за метром долати горби та вибоїни, пересуваючись автівкою до власної домівки.
За результатами проведеного соцопитування, ця проблема хвилює понад 70 відсотків сільських жителів. На думку народного депутата Миколи Кучера (на знімку), сьогодні потрібно, щоб ремонт доріг проводили не лише за рахунок державних коштів, грошей з регіональних та місцевих бюджетів, необхідно, аби до процесу реанімації шляхів активно долучалися й підприємства. Треба, щоби всі підприємці, які працюють на певній території, підтримували дороги в належному стані.
Свого часу Микола Кучер очолював департамент виробництва продукції рослинництва і тваринництва потужного підприємства «Миронівський хлібопродукт». Тож, як народний депутат, звернувся до керівництва компанії з проханням допомогти відремонтувати дорогу в Бершадському районі Вінницької області, якою через її жахливий стан машини вже практично перестали пересуватися. Місцевим жителям нічого іншого не залишалося, як скаржитися і прямувати в об’їзд через Теплицький район, де дорога була зроблена раніше за бюджетні кошти. Завдяки втручанню депутата з’явилося 18 км оновленого шляху від Бершаді до поворота на село Тростянчик, так званий Гордіївський шлях. «Миронівський хлібопродукт» відремонтував й утримує дорогу протяжністю 40 км від Гайсина до Тростянця, через Гордіївку.
— Нещодавно я запропонував аграріям у Бершадському, Тростянецькому, Гайсинському і Теплицькому районах виділити по 20 гривень за кожен гектар орендованої землі на ремонт сільських доріг, — розповів Микола Кучер. — Таку ініціативу підтримав й голова Тростянецької РДА Леонід Лобань. У райдержадміністрації підрахували, якщо всі орендарі заплатять, то загальна сума становитиме 870 тисяч гривень. Місцеве керівництво має намір залучити до складчини всіх без винятку землекористувачів Тростянецького району.
А, приміром, у Бершаді дорогу (з Бершаді через Війтівку на Красносілку) відремонтували ті виробники, які там працюють. Сільгоспвиробники с. Шляхової, де товариство очолює депутат облради Олег Ковбасюк, зробили дорогу Джулинка—Тернівка.
Вважаю, що такі приклади достойні наслідування. Саме ті підприємства, які працюють на певній території, мають допомагати ремонтувати дороги. Адже ними курсують їх вантажівки. Приміром, сьогодні з Бершаді на Умань їхати практично неможливо, бо дорога там у жахливому стані. Тож виробники, які працюють у тій зоні, повинні вкладати ресурси в її ремонт. Прийшла весна — наші шляхи розбилися ще більше. Наскільки можливо, я, як народний депутат, допомагатиму в тому, щоб і бюджетні кошти виділялися на ремонт. Наприклад, за моїм зверненням до Вінницької обласної держадміністрації було зроблено часткові ремонти доріг в Ободівці (Тростянецький район) за рахунок бюджетних коштів.
Але водночас потрібно, щоб і підприємці, які працюють, які їздять тими дорогами, принаймні доки країна в такій складній ситуації, вкладали в шляхи. Саме це і можна назвати соціальним партнерством, — зазначив Микола Кучер.