У Полтаві завершують створення єдиної оперативно-диспетчерської служби швидкої медичної допомоги для всієї області. Вона буде невід'ємною складовою комунальної установи "Полтавський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф", заснованої на базі колишньої міської станції "швидкої".

 

У приміщенні останньої вже обладнали комп'ютеризовані робочі місця (на знімку) для диспетчерів "служби 103". На цей номер для виклику медиків можна подзвонити зі стаціонарного чи мобільного телефонів, а також передати повідомлення пристроями, що забезпечують інтернет-зв'язок.

 

Скористатися ними, звісно, можуть і ті, хто має певні фізичні вади. Система такого зв'язку вже діє у тестовому режимі для обласного центру.

 

Водночас із провідними операторами відпрацьовуються передбачені євростандартами технічні параметри професійного спілкування медиків зі своїми "підопічними" в усьому регіоні. При цьому найбільше проблем сьогодні виникає зі стаціонарною телефонією. Після того як новостворена єдина служба почне діяти у штатному режимі, кількість диспетчерів на Полтавщині скоротять більше, ніж наполовину.

 

Ще важливіше те, що нові комунікаційні можливості сприятимуть істотному поліпшенню якості невідкладної медичної допомоги хворим. Адже встановлене в центрі оперативно-диспетчерської служби й у автомобілях "швидкої" обладнання дозволяє передати в лікарню, до якої везуть "тяжкого" пацієнта, навіть його електрокардіограму, зроблену фахівцями екстреної меддопомоги. За таких умов у профільному лікувальному закладі вже не треба гаяти час на підготовчі процедури. У багатьох випадках він потрібен для порятунку чийогось життя.

 

Василь НЕЇЖМАК.

Фото автора.

 

Полтава.

 

Голос України