На автошляху Черкаси—Чигирин ремонтна бригада дорожників латала розбитий асфальт (на знімку). Спілкуватися з журналістом ніхто з робітників не захотів. Небагатослівним було і їхнє бригадне начальство. Мовляв, звертайтеся ще вище, в облавтодор, а ми — люди маленькі. Наказали нам зробити ямковий ремонт цього відрізку шляху, от і робимо.

Непривітність дорожників можна зрозуміти. Починаючи з грудня минулого року їм не виплачують заробітної плати, і працюють вони «у борг». Через цю несправедливість черкащани та їхні колеги з інших облавтодорів навіть пікетували Кабінет Міністрів. Урядовці пообіцяли виправити ситуацію і більше не допускати таких «зривів».
— Наша акція під Кабміном дала позитивний результат, — каже голова Федерації профспілок у Черкаській області Петро Шевченко. — На погашення боргів із заробітної плати уряд перерахував Службі автомобільних доріг у Черкаській області сім мільйонів гривень. Проте досі не вирішене гостре питання фінансування ремонтних дорожніх робіт...
На вкрай незадовільний стан автошляхів Черкащини звернули увагу також народні депутати України Ганна Гопко, Павло Кишкар та Остап Єднак, котрі приїздили в область для зустрічі з молодими громадськими активістами. Парламентарії одразу звернулися по роз’яснення до головного дорожника області Юрія Настенка. Чиновник повідомив, що жахливий стан дорожнього покриття — наслідок жахливого недофінансування галузі. В області 50 відсотків шляхів у вибоях. Для ліквідації ямковості потрібно щонайменше 150 мільйонів гривень, а дадуть, очевидно, половину з необхідного. Крім того, українські шляхи не розраховані на автомобільні фури вантажопідйомністю 60 тонн. Саме ці «важковаговики» інтенсивно руйнують дорожнє покриття.
Переймається станом черкаських доріг і народний депутат України мажоритарник Сергій Рудик. Разом із головою Черкаської ОДА Юрієм Ткаченком та кількома колегами-парламентаріями народний обранець мав зустрічі в уряді та в Укравтодорі. Результатом цих «ходінь» стало розпорядження Кабміну про виділення 23 мільйонів гривень на автодорогу державного значення Золотоноша—Черкаси—Сміла—Умань. Ще 60 мільйонів буде кредитних коштів під державні гарантії.
Щоб упоратися з найнагальнішим ремонтом автошляхів, керівники області мають намір залучати також кошти місцевих бюджетів. — Працюватимемо в складчину, — ділиться планами заступник голови ОДА Сергій Овчаренко. — Роботи на дорогах загального користування місцевого значення співфінансуватимуться з двох джерел: 60 відсотків з державного і 40 — з місцевих бюджетів. За нашими підрахунками, райони можуть спрямувати на ці цілі майже 54 мільйони гривень.
Утім, переконаний голова ОДА Юрій Ткаченко, це лиш тимчасовий вихід з надскладної ситуації, яка називається українським бездоріжжям. Вийти з неї можливо, тільки реформувавши дорожню галузь та створивши конкурентне середовище. Якщо цього не зробити — знову буде біг по колу. З нескінченними ямами і латками на всіх його ділянках. З вічними боргами облавтодорів, де мільйони гривень державних коштів зникають, немов у чорній дірі...

Черкаська область.

Фото автора.