З 11 квітня без попереднього офіційного повідомлення компанія ПАТ «ДТЕК Західенерго» істотно зменшила приймання вагонів з вугіллям, видобутим на державних шахтах регіону. Замість 3000 тонн обсяг становить майже 800—900 тонн на добу. Зменшення відвантаження вугілля з державних шахт на станції ПАТ «ДТЕК Західенерго» може призвести до зупинки видобування вугілля та збільшення заборгованості із виплати зарплати шахтарям.


Зауважимо: відвантаження палива шахтами ДП «Волиньвугілля» та ДП «Львіввугілля» на теплоелектростанції ПАТ «ДТЕК Західенерго» відбувається згідно з домовленостями між компанією «ДТЕК» та добувними підприємствами переважно Львівсько-Волинського басейну. Йдеться про постачання вугілля марки «Г» на станції генерації ПАТ «ДТЕК Західенерго», зафіксоване Протокольним рішенням ще у жовтні 2015 року. Очікувані обсяги відвантаження вугілля державних шахт становлять майже 80 тисяч тонн на місяць, або лише 20 відсотків загального обсягу його спрацювання ТЕС «Західенерго». Тим часом ТЕС «Західенерго» були спроектовані для споживання вугілля насамперед із цього регіону.


Близьке розташування до ТЕС «Західенерго», а йдеться про Добротвірську і Бурштинську електростанції, дає змогу підприємствам Львівсько-Волинського басейну оптимізувати транспортні витрати. Адже доставка на більш віддалені ТЕС призводить до додаткових витрат у розмірі майже 200 гривень на тонні вугілля. Зважаючи на це, в 1960-х роках навіть розроблявся проект будівництва єдиного в СРСР вуглепроводу від шахт басейну до Добротвірської ТЕС.


Зменшення обсягів відвантаження призведе до швидкого накопичення вугілля на складах шахт та проблем з виплатою заробітної плати гірникам. Такий стан зі збутом вугілля може спричинити зменшення подальшого його видобутку на шахтах басейну, що матиме негативні фінансові наслідки та збільшення збитків цих підприємств у перспективі.

Як це позначиться на долі 11 тисяч гірників басейну та їх сімей — важко й уявити.