Факт...

Кабінет Міністрів України прийняв розпорядження, згідно з яким у період з травня по червень 2016 року на строкову військову службу до ЗСУ та інших військових формувань буде призвано 16 615 громадян. При цьому в Збройних Силах України нестимуть службу 8 015 осіб, у Національній гвардії — 4000 осіб, а в Держприкордонслужбі та Держспецслужбі — 4 000 і 600 призовників відповідно.
Обсяг видатків, затверджений Кабміном для проведення призову, становить 54 328 800 гривень.

***

В України поки що немає гострої необхідності в проведенні чергової хвилі мобілізації. Про це 18 квітня заявив міністр оборони Степан Полторак.
«20 тис. осіб прийшли на службу за контрактом. І ми очікуємо, що кожен місяць у нас додаватиметься 5—7 тис. 50—60% — це люди, у яких є бойовий досвід. Все це дає можливість заявити, якщо цього року і буде мобілізація, то це буде одна хвиля, усе залежатиме від ситуації на сході. Нині такої необхідності немає», — сказав він.
У квітні цього року в рамках демобілізації звільнені від військової служби майже 30 тис. осіб.

...і коментар

Директор військових програм Центру Разумкова Микола Сунгуровський у своїй колонці на сайті видання «Новое время» розповів про те, чому варто формувати резерв контрактників при збереженні призову, а також пояснив, чому державна влада повинна активніше сприяти громадським організаціям, які готові зайнятися військово-патріотичною підготовкою і формуванням сил самооборони країни.
«Сьогодні в Україні формується резерв військових-контрактників при збереженні призову на строкову службу. Загалом вважаю обраний підхід правильним. Більше того, у нас немає іншого виходу.
У мирний час можна було би розглядати різні варіанти розвитку збройних сил, але в нинішніх умовах одними контрактниками не обійтися. Резерв потрібно формувати не лише на основі контракту, а й з числа демобілізованих військовослужбовців. Щоб забезпечити належний рівень обороноздатності, необхідно задіяти всі ресурси.
Наскільки успішно буде реалізовано цей курс, чи не залишиться він красивими словами? Контрактна служба передбачає забезпечення досить привабливого соціального пакета і високого рівня бойової підготовки, а також оснащення сучасними зразками озброєння. Це професіоналізація армії. Кожен з цих пунктів окремо не становить системного підходу.
Очевидно, що у держави немає засобів на забезпечення всеосяжного соціального пакета для військовослужбовців. У такій ситуації суспільство і країна виїжджає на патріотизмі. Діватися просто нікуди. Навпаки, потрібно вітати зусилля громадських організацій, які пропонують підставити владі своє плече, готові зайнятися військово-патріотичною підготовкою і формуванням сил самооборони.
Не потрібно шукати протиріч між професійною армією і народною самообороною. Не потрібно шукати ворогів — потрібно шукати друзів. Обороноздатність країни від цього лише виграє. До того ж це стане хорошим прикладом того, як влада і народ стають партнерами.
Державно-приватне партнерство у нас розглядається дуже вузько — як частина оборонно-промислового комплексу, промисловості тощо. Проте цей підхід можна було б застосувати ширше — і в соціальній, і в оборонній сфері, не обмежуючись однією лише економікою. Думаю, влада від цього лише виграла б. Якби Президент розглядав свій народ як партнера і необхідну умову забезпечення обороноздатності, всіляко сприяючи патріотичному руху, його рейтинги були б значно вищими», — зазначив експерт.