Цими днями вирушає у подорож по Дністровському каньйону унікальне судно. Як запевнили журналістів його проектувальники і виробники, аналогів такого корабля немає не тільки в Україні, він єдиний у світі. Корабель двопалубний, має плоске дно і оснащений гребним колесом, а отже, легко може прокладати свій маршрут по нинішніх наших значно обмілілих за останні роки річках.

 

Як розповів керівник проекту Володимир МАЗУР, під час будівництва судна було застосовано найновітніші технології. Приміром, мотор довелося купувати в Японії, провідна система з Італії, а от усе решта -- це праця наших учених і винахідників. Зокрема, гребне колесо розробили учені зі Львівської політехніки. Матеріал -- від надстійкої сталі для корпуса до легких сплавів, щоб судно не просідало і могло легко рухатися мілиною.

 

-- Корабель створювався довго, -- каже його головний проектувальник Петро ТЯПКІН. -- Адже вимоги були досить жорсткими -- судно має подорожувати складними маршрутами, бо річки наші нині обміліли, до того ж мають досить нерівне дно тощо. Фактично вимагався водний всюдихід. І ми його створили.

 

Петро Тяпкін також розповів, що корабель відповідає усім вимогам судноплавства, він пройшов необхідні й досить жорсткі випробування та експертизи, регістр судноплавства України і отримав судовий квиток. Це запатентована модель.

 

Ідея ж створення такого судна виникла у львів'янина Юрія ШПІЦЕРА. Він іще з юності полюбляв сплавлятися Дністром, але останнім часом зрозумів, що люди, які подорожують, приміром, на байдарках чи плотах, дуже залежні від примх природи. Та й сама природа, скажімо так, -- не в захваті від неввічливих туристів. Адже стоянки на маршруті зазвичай не обладнані, і після перебування відвідувачів залишається чимало непотребу. До того ж займаючись веслуванням, людина не завжди має змогу милуватися мальовничими краєвидами.

 

Спочатку корабель хотіли купити, каже Володимир Мазур, проте на ринку такого не знайшлося, довелося замовляти і розробляти з нуля.

 

Чи планують будувати ще схожі судна, Володимир Мазур зазначив, що насправді єдиний екземпляр -- це дорого, і, звісно ж, якщо будуть інвестори, вони готові до серійного виробництва. Водночас Петро Тяпкін зауважив, що проектувальники можуть модифікувати свій єдиний екземпляр, був би лишень попит.

 

Марина КРИВДА.

 

Голос України