Цими днями вирушає у подорож по Дністровському каньйону унікальне судно. Як запевнили журналістів його проектувальники і виробники, аналогів такому кораблю немає не тільки в Україні, він — єдиний у світі. Корабель «Юрій» має плоске дно і оснащений гребним колесом, а отже, легко може прокладати свій маршрут по нинішніх наших значно обмілілих за останні роки річках.

 

Як розповів керівник проекту Володимир Мазур, під час будівництва судна було застосовано найновітніші технології. Приміром, мотор довелося купувати в Японії, провідна система із Італії, а от усе решта — це праця наших учених і винахідників. Зокрема, гребне колесо розробили вчені із Львівської політехніки. Матеріал використали від надстійкої сталі для корпусу, до легких сплавів, аби судно могло легко пересуватися мілиною.


— Корабель створювався досить довго, — каже його головний проектувальник Петро Тяпкін. Адже вимоги були досить жорсткими — судно має подорожувати складними маршрутами, бо річки наші нині обміліли, до того ж мають досить нерівне дно тощо. Фактично вимагався водний всюдихід. І ми його створили.


Петро Тяпкін також розповів, що корабель відповідає усім вимогам судноплавства, він пройшов необхідні й досить жорсткі випробування та експертизи, регістр судноплавства України і отримав судовий квиток. Це запатентована модель.


Ідея ж створення такого судна з’явилася у львів’янина Юрія Шпіцера. Він ще з юності полюбляв сплавлятися Дністром, але останнім часом зрозумів, що люди, які подорожують, приміром, на байдарках чи плотах, дуже залежні від примх природи. Та й сама природа, скажімо так — не в захваті від неввічливих туристів. Адже стоянки на маршруті зазвичай не обладнані, і після перебування відвідувачів залишається чимало непотребу. До того ж, займаючись веслуванням, людина не завжди має змогу милуватися мальовничими краєвидами. — Спочатку корабель хотіли купити, — каже Володимир Мазур, проте на ринку такого не знайшлося, довелося замовляти і розробляти з нуля.


Чи планують будувати ще подібні судна, Володимир Мазур відзначив, що насправді єдиний екземпляр — це дорого і, звісно ж, якщо будуть інвестори, вони готові до серійного виробництва. Водночас Петро Тяпкін зауважив, що проектувальники можуть модифікувати навіть свій єдиний екземпляр, був би лишень попит.