Підземного паркінгу під Михайлівською площею у столиці не буде. Принаймні — доти, доки цю ідею не погодять науковці, захисники культурної спадщини, представники ЮНЕСКО та безпосередньо київська громада. Таку обіцянку озвучив Олександр Спасибко, заступник голови Київської міської державної адміністрації. За його словами, ідея звести кількарівневу стоянку для авто під Михайлівською площею справді існує. «Та зараз триває тільки вивчення можливості побудови такого паркінгу. Нині Програмою соціально-економічного розвитку Києва передбачено 100 тисяч грн. на те, аби зібрати вихідні дані та зрозуміти для себе, чи це можливо взагалі», — зізнався чиновник.

 

Щоправда, у тому, що проведуть навіть передпроектні роботи, також упевненості уже немає. Бюджетна комісія Київради днями виступила із ініціативою вилучити пункт про виділення 100 тисяч гривень на «розвідку» із Програми соціально-економічного розвитку. 12 травня це питання має голосуватися депутатами Київради. Якщо більшість проголосує «за» -ідею звести підземний паркінг під Михайлівською точно відкладуть до кращих для влади часів.


Про саму ідею звести підземний паркінг під Михайлівською площею почали говорити ще взимку. Пізніше до ЗМІ потрапив проект розпорядження КМДА, першим пунктом у якому значилося: здійснити реконструкцію площі із будівництвом підземного паркінгу. Автори «документа» навіть порахували орієнтовну вартість свого задуму — 2,3 млрд. грн. Тоді ж активісти забили на сполох: жодного слова про обговорення цієї ідеї у проекті документа не було. Натомість — директивні «побудувати» та «реконструювати». І це при тому, що облаштовувати підземні паркомісця можновладці вирішили в історичному центрі Києва - в охоронній зоні об’єкта всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. Та найбільше обурив той факт, що, на думку активістів, підземний бетонний велет змінить циркуляцію грунтових вод і стане потенційною загрозою для «Софії Київської», Андріївської церкви та Національного музею історії. Численні акції протесту, петиції до міської ради, підтримка ЗМІ — і перемога: — Мною було складено негативний відгук стосовно посадової особи, яка відповідала за підготовку згадуваного проекту розпорядження. Документ підготовлено передчасно та неналежним чином, — заявив Володимир Бондаренко, керівник апарату КМДА. За його словами, автор проекту не виходив за межі своїх повноважень і готував типовий документ, але «не врахував можливий суспільний резонанс».


Тепер ситуація може піти за одним із двох сценаріїв: якщо Київрада таки погодиться виділити кошти на «розвідку» — буде видано розпорядження, яким визначиться замовник цих робіт і порядок їх проведення. Особиста обіцянка від столичного міського голови — обов’язкове широке громадське обговорення проекту. Але якщо фінансування не буде виділено — питання відпаде автоматично. Активісти ж переконані: жоден археолог чи ж гідрогеолог не погодить подібний проект. Хоча і розуміють, що «зацікавлені інвестори» можуть не пошкодувати своїх «вічнозелених аргументів»... Тому обіцяють ретельно стежити за процесом.


Тим часом чиновники розглядають можливість побудови підземних паркінгів не тільки під Михайлівською, але і під Європейською, Солом’янською, Лук’янівською, Вокзальною, Дарницькою, Львівською та площею Перемоги. Подібні ідеї у головах можновладців циркулюють ще з 2009 року. От тільки до цього жодного разу Михайлівська площа не розглядалась як потенційна локація.