Нинішнього року нашому пасажирському вагонобудуванню виповнюється 15 років. Першу вітчизняну "хатинку на колесах" для залізниці фахівці Крюківського вагонобудівного заводу, що на Полтавщині, виготовили у 2001 році. На жаль, сьогодні вони змушені відзначати згаданий ювілей, так би мовити, зі сльозами на очах...
На знімку:
поки що про повернення робітників у цехи Крюківського вагонобудівного заводу доводиться тільки мріяти
Адже їхньою основною продукцією були і залишаються вантажні вагони. Та через різке падіння попиту на них за кордоном і відсутність замовлень на внутрішньому ринку виробництво на одному з флагманів машинобудівної галузі, м'яко кажучи, загальмувало... На недавніх загальних зборах акціонерів останні змушені були констатувати: за підсумками 2015 року ПАТ "Крюківський вагонобудівний завод" спрацювало зі збитками, які сягнули 400 мільйонів гривень. На жаль, не дає підстав для оптимізму й нинішній рік.
Піонерам вітчизняного пасажирського вагонобудування особливо прикро від того, що ця перспективна для України галузь також не одержує належного розвитку. Надто за умов, коли не кращі за технічними параметрами, але "рідніші" колишнім урядовцям південнокорейські "Хюндаї" практично витіснили кременчуцькі пасажирські вагони і потяги на другорядні маршрути... Тож у промисловій "столиці" Полтавщини сподіваються на те, що новий уряд, на відміну від попередніх, у справі підтримки вітчизняного виробника перейде, як то кажуть, від слів до діла.
Василь НЕЇЖМАК.
Фото автора.
Полтавська область.