Нинішнього року українському пасажирському вагонобудуванню виповнюється 15 років. Першу вітчизняну «хатинку на колесах» для залізниці фахівці Крюківського вагонобудівного заводу, що на Полтавщині, виготовили 2001 року. На жаль, сьогодні вони змушені відзначати згаданий ювілей, так би мовити, зі сльозами на очах...

 

Адже їхньою основною продукцією були і залишаються вантажні вагони. Та через різке падіння попиту на них за кордоном і відсутність замовлень на внутрішньому ринку виробництво на одному з флагманів машинобудівної галузі загальмувало... На нещодавніх загальних зборах акціонерів останні змушені були констатувати: за підсумками 2015 року ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» працювало зі збитками, які сягнули 400 мільйонів гривень. На жаль, не дає підстав для оптимізму й нинішній рік.


Піонерам вітчизняного пасажирського вагонобудування особливо прикро від того, що ця перспективна для України галузь також не одержує належного розвитку. Надто за умов, коли не кращі за технічними параметрами, але «рідніші» колишнім урядовцям південнокорейські «Хюндаї» фактично витіснили кременчуцькі пасажирські вагони і потяги на другорядні маршрути... Тож у промисловій столиці Полтавщини сподіваються на те, що новий уряд, на відміну від попереднього, у підтримці вітчизняного виробника перейде, як то кажуть, від слів до справи.

Полтавська область.