Наприкінці минулого тижня до головного офісу Mіtsubіshі Motors у Токіо прийшли з обшуком співробітники Міністерства державних земель, інфраструктури, транспорту та туризму Японії. Як заявив очільник міністерства Кеїчі Ішії, відомча комісія вирішила проінспектувати автомобільну компанію через маніпулювання даними про витрати пального.

 

З інспекцією, щоправда, дещо запізнилися. Ще наприкінці квітня автомобільний гігант з трьома «діамантами» на радіаторі, який займає зараз шосту сходинку серед японських виробників машин, зізнався, що занижував показання витрат пального на деяких моделях своїх малолітражних автомобілів. Причому «поправку» на економічність у Mіtsubіshі робили 25 років поспіль, занижуючи показники витрат пального на 5—10% у 10 моделях, продаж яких одразу зупинили. Серед них — Pajero, малолітражки серії eK, а також Nіssan Dayz, розробка яких велась спільно з Mіtsubіshі. За попередніми даними, всього з порушеннями документації продано майже 2 мільйони автомобілів.


Технічно фальсифікації здійснювалися під час тестування. У компанії запевняли, що маніпуляція з даними витрат бензину відбувалася тільки з моделями, які продавалися в Японії, хоча керівництво пообіцяло провести розслідування і на зарубіжних ринках.


Паливний скандал призвів до падіння продажу автомобілів Mіtsubіshі на 60%, на 45% впала капіталізація компанії. Експерти заговорили про можливі позови автовласників до компанії та про те, що компенсація втрат може сягнути мільярда доларів.


Збитків зазнав і концерн Nіssan, оскільки фальсифікації торкнулися майже півмільйона малолітражок, які вироблялися на спільному підприємстві двох компаній. І саме Nіssan протягнув руку допомоги (або — скористався обставинами) й оголосив про готовність викупити третину акцій Mіtsubіshі. Сума домовленості — 2 млрд. 200 млн. доларів, її буде реалізовано після здійснення повної оцінки фінансового стану компанії. У такий спосіб Mіtsubіshі увійде до групи компаній з Nіssan та Renault. Торік вони сумарно випустили 9,5 млн. автомобілів. Таку кількість автомобілів здатна випустити тільки лідер світового та японського автомобілебудування Toyota.


Кожний із партнерів вважає, що об’єднання корисне для них. Nіssan одержить доступ на нові ринки Азії, де його продукція представлена слабше, а Mіtsubіshі, оговтавшись від неприємностей, зможе розширити свій вплив на ринки американського континенту. Партнери вважають, що їх об’єднання сприятиме швидшому впровадженню у виробництво електромобілів та безпілотних автомобілів, яким приділяється велика увага. Зокрема, Nіssan розраховує на гібридні та електричні технології Mіtsubіshі, щоби протистояти водневим автомобілям Toyota чи Honda. Mіtsubіshі Motors та Nіssan працюють разом над субкомпактними міськими малолітражками кей-карами. Mіtsubіshі належить майже 60% ринку кей-карів Японії.


Таким чином, три діаманти (один з перекладів слова «міtsubіshі») на радіаторі автомобіля можуть означати тепер і троїстий союз Nіssan, Renault та Mіtsubіshі.


От тільки уряд нині готує спеціальне розпорядження, в якому всіх японських автовиробників зобов’яжуть оприлюднювати конкретно й у деталях, які витрати пального їх автомобілів за тих чи інших обставин. І нести за це відповідальність.

Токіо.