Український бізнес запропонував представникам євроструктур у Брюсселі вдосконалити політику торговельно-економічних стосунків з Україною. Наші побажання можуть бути враховані в доповненнях до торговельної стратегії ЄС, яка була оприлюднена Єврокомісією наприкінці 2015 року. Наразі європейське співтовариство роздумує над її можливим удосконаленням, зокрема, дискусії навколо цього питання днями було присвячено чимало часу на Європейському бізнес-саміті в бельгійській столиці.


Уперше до обговорення цієї далекоглядної стратегії ЄС долучилась і Україна. Делегація УСПП уперше виступила партнером саміту.


Як відомо, інтереси малого та середнього бізнесу дедалі більше впливають на торговельну політику ЄС. Для успішної співпраці Україні потрібно прискорено розвивати ділове середовище та виступити повноцінним партнером для західних інвесторів та компаній. Це вигідно обом сторонам, адже вітчизняний ринок використовує далеко не весь свій потенціал. Тому УСПП наполягає на спільному моніторингу використання фінансової допомоги, інвестицій ЄС за призначенням: на відновлення доступного кредитування для вітчизняного підприємництва, модернізацію економіки, а не покриття різних дефіцитів.


«Українському бізнесу, чиновникам і дипломатам на часі активізуватися на цьому напрямі, адже попри ЗВТ (зона вільної торгівлі. — Ред.) об’єми зовнішньої торгівлі не збільшуються. Зокрема, в січні—березні 2016 року загальний товарообіг між Україною та Європейським Союзом становив 7057,8 мільйона доларів, що на 2 відсотки навіть менше, ніж в аналогічний період 2015 року», — наголосив президент УСПП Анатолій Кінах (на знімку).

 


Він погодився з думкою багатьох учасників бізнес-саміту, що необхідно докладати більше зусиль для допомоги невеликим компаніям у використанні можливостей вільної торгівлі, впливу на торгову політику ЄС. Українські промисловці і підприємці, спираючись на своє представництво в Брюсселі, готові брати участь в цьому процесі.


Уже тепер єврочиновники позитивно оцінюють зусилля та ініціативи українського бізнесу. На їхнє переконання, це значно стимулює інвесторів та компанії країн ЄС «зайти» на український ринок та наростити об’єми співпраці. Вони відзначають діяльність представництва українського бізнесу в ЄС, відкритого УСПП в квітні минулого року в Брюсселі, та його системні комунікації з Європарламентом, Єврокомісією, партнерами із Busіnesseurope — найбільшого та найпотужнішого ділового об’єднання Європи.


У свою чергу Україна має виконати власне «домашнє завдання» з повної адаптації вітчизняної продукції до стандартів та регламентів ЄС, більшого правового захисту прав власника та інвестора й розвитку ділового клімату.


Українська делегація не тільки зосередилась на перемовинах з колегами із ЄС, а й досягла попередніх домовленостей із відповідними діловими асоціаціями Канади та Сербії. Так, керівництвом УСПП та Канадської федерації незалежного бізнесу ініційовано підписання угоди про співпрацю, яка міститиме ключові домовленості з активізації двосторонніх економічних контактів. Виконавчий директор Федерації Даніель Келлі пропонує зосередити найбільшу увагу на співпраці в сфері малого та середнього бізнесу та інвестиціях.


Уже влітку нинішнього року в Канаді буде проведено переговори між організаціями та складено спільний план дій із конкретними завданнями, термінами та зобов’язаннями. Сторони також очікують на найшвидше підписання Угоди про ЗВТ між Канадою та Україною, що, за деякими даними, має відбутися вже цього літа.


Цікавим для українських промисловців ринком може стати сербський. Останні готові купувати наші машино- та приладобудівні вироби, продукти АПК та металургійного комплексу. Це підтвердив на зустрічі з Анатолієм Кінахом президент Торгової палати Сербії Марк Чадеж. Він підтримав думку щодо необхідності посилення двосторонніх комунікацій в економічній царині та співпраці над виведенням товарообігу на рівень, що відповідає можливостям та інтересам двох держав. УСПП та Торговельно-промислова палата Сербії домовилися підготувати меморандум про співпрацю.


Для повноцінного використання всіх можливостей зони вільної торгівлі, що діє між Україною та ЄС, необхідно ще докласти чимало зусиль. У планах — надалі інформувати ділову спільноту щодо потенційних напрямів співпраці, цікавих як для іноземних партнерів, так і для української сторони, проводити семінари, конференції, зустрічі у форматі B2B тощо.


Нагадаємо: в Брюсселі пройшов Європейський бізнес-саміт, співорганізатором якого вперше виступила УСПП. Наша делегація з майже 50 поважних підприємців, політиків та лідерів громадської думки, очолювана президентом УСПП Анатолієм Кінахом, поставила за мету максимально привернути увагу інвесторів до вітчизняного потенціалу, значно збільшити експортні можливості українських товаровиробників.


Саміт зібрав понад дві тисячі учасників із країн ЄС, представників високих інституцій Євросоюзу. Почесними гостями заходу стали Президент Європейської Комісії Жан-Клод Юнкер, Президент Європейського Парламенту Мартін Шульц, Президент Європейської Ради Дональд Туск, Високий Представник ЄС Федеріка Могеріні, Президент Міжнародного валютного фонду Крістін Лагард тощо.


Фото надано прес-службою УСПП.